پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روپیه واحد پول هند در هفته جاری به کمترین میزان ارزش خود در مقابل دلار آمریکا رسید.

روپیه

به گزارش ایرنا از دهلی به گفته کارشناسان ، نگرانی از تنش‌های تجاری مختلف در جهان که اکنون با سقوط ارزش لیر ترکیه همراه شده است از عواملی بود که باعث شد روپیه، قدرت خود را در برابر دلار از دست بدهد.

مساله نوسان ارزش روپیه در مقابل دلار در روزهای گذشته به موضوع اصلی رسانه‌ها و دغدغه بزرگ مقامات هند تبدیل شد.

روزنامه اکونومیک تایمز، با اشاره به اینکه روپیه هند با وجود دخالت بانک مرکزی این کشور روز دوشنبه 1.09 تا 1.59 درصد ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داد و به قیمت 69.93 روپیه در مقابل هر دلار معامله شد، نوشت: پیش از آغاز تجارت ارز محلی در هند، روپیه در بازار سنگاپور (ان دی اف) از خود ضعف نشان داده بود و دلالان اقدام به فروش ارزهای بازارهای درحال ظهور مانند روپیه در مقابل دلار کردند. در داخل هند نیز ارزش آن به شکل بی‌سابقه ای کاهش یافت.

انیندیا بانرجی تحلیلگر ارز در شرکت مالی کوتاک در این خصوص گفت: سقوط لیر ترکیه نگرانی‌ها در مورد تنش‌های تجاری را افزایش داده است و سرمایه گذاران به دنبال تامین امنیت دارایی های مورد حمایت دلار هستند. این ضعف بر روپیه در بازارهای محلی هند نیز تاثیر گذاشته است.

دلالان اعلام کردند: بانک‌ها برای جلوگیری از سقوط ارزش روپیه اقدام به فروش دلار کرده‌اند.

در سال جاری روپیه هند 7.2 درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است و همچنان یکی از ارزهای آسیایی با بدترین عملکرد محسوب می‌شود.

اما علاوه بر روپیه هند، لیر ترکیه، روبل روسیه و پسو آرژانتین نیز ارزش خود را به شدت در مقابل دلار آمریکا از دست داده اند. از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش این ارز ها بین 15 تا 40 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 413812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha