مرد کلاهبردار همراه همسر و فرزندش راهی مغازه‌ها می‌شد و بی‌آنکه پولی پرداخت کند، خریدهای میلیونی می‌کرد. او به بهانه پرداخت پول از طریق موبایل‌بانک پیامکی جعلی به فروشنده نشان می‌داد و وانمود می‌کرد پول به‌حساب وی واریز شده است.

متهم

به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این مرد با شکایت یک فروشنده لوازم شکار آغاز شد. این مرد به مأموران گفت: مدتی قبل مردی به مغازه‌ام آمد و یک قبضه سلاح شکاری به مبلغ 5میلیون تومان خرید.

او مدعی شد که پول اسلحه را از طریق اینترنت واریز می‌کند و بعد شماره کارتم را گرفت و آن را در اینترنت بانک گوشی‌اش وارد کرد و قبل از اینکه روی کلمه تأیید کلیک کند، صفحه گوشی‌اش را به من نشان داد و من شماره کارتم و مشخصاتم را دیدم.

او سپس روی تأیید کلیک کرد و پیامکی برایش آمد و آن را نشانم داد و دیدم که از حسابش 5میلیون تومان برداشت شده است. برای همین با اینکه هنوز پیامکی برای خودم نیامده بود مطمئن شدم که پول را واریز کرده و بعد از اینکه اسلحه را تحویلش دادم، از مغازه‌ام خارج شد و رفت. اما پس از آن هر چه حسابم را چک کردم، متوجه شدم هیچ پولی واریز نشده و آن مرد مرا فریب داده است.

  • در تعقیب کلاهبردار

با شکایت این مرد تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. دوربین مداربسته مغازه، چهره این مرد را ثبت کرده بود و کارآگاهان در جریان تحقیقات تخصصی موفق شدند هویت مرد کلاهبردار را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او یک مجرم سابقه‌دار است و پیش از این نیز 8بار از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان رفته است.

  • کلاهبرداری در 6 استان

کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه شدند که متهم نه‌تنها در استان البرز که در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، قزوین و تهران نیز با همین شگرد کلاهبرداری کرده است.

با اطلاعاتی که از این مرد به‌دست آمده بود، محل زندگی او در یک مجتمع مسکونی در خرمدشت کرج شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند. سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز با بیان این خبر گفت: وقتی مأموران قصد دستگیری متهم را داشتند، او که از حضور پلیس باخبر شده بود در اصلی خانه را قفل کرد و زمانی که مأموران تلاش می‌کردند در را باز کنند، او به همراه اعضای خانواده‌اش خود را به پشت‌بام رساند تا از این طریق فرار کند. با این حال مأموران که تمامی راه‌های فرار او را زیرنظر داشتند موفق شدند وی را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

وی ادامه داد: در بررسی گوشی این مرد مشخص شد او با این شگرد افراد زیادی را فریب داده و میلیاردها ریال به جیب زده است. متهم اعتراف کرد که تا‌کنون از 700مغازه‌دار در شهرهای مختلف کلاهبرداری کرده و بیشتر این افراد طلافروش‌ها بوده‌اند. او گفت برای اینکه اعتماد طعمه‌هایش را جلب کند همراه همسر و فرزندش راهی مغازه‌ها می‌شد و پس از خرید مدعی می‌شد که پول را از طریق موبایل‌بانک به‌حساب فروشنده واریز می‌کند.

او شماره کارت فروشنده را وارد می‌کرد و وقتی مشخصات وی در صفحه گوشی‌اش ظاهر می‌شد آن را به او نشان می‌داد اما قبل از کلیک کردن روی کلمه تأیید، شماره کارتی از خودش را وارد می‌کرد و انتقال وجه را انجام می‌داد. لحظاتی بعد هم پیامک انتقال وجه برای خودش می‌آمد و آن را به فروشنده نشان می‌داد و فروشنده نیز بی‌آنکه شماره حساب درج‌شده در پیامک را ببیند، تصور می‌کرد که پول به‌حساب او واریز شده است.

به گفته سردار محمدیان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم با این شگرد دست‌کم 2میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. تاکنون 12نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی بقیه آنها ادامه دارد.

رئیس پلیس استان البرز به شهروندان هشدار داد مراقب شگردهای جدید کلاهبرداران باشند و قبل از هرگونه تبادل کالا هنگام انجام معامله از واریز شدن پول به‌حساب خود مطمئن شوند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

کد خبر 413792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha