همشهری‌آنلاین: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که براساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع اعلام شده‌بود، خبر داد.

الهام فخاری،رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دلایل نصب تابلوی ممنوعیت ورود آلات موسیقی در ورودی بوستان‌ها گفت: نصب این تابلوها در گذشته انجام شده‌است.

الهام فخاري گفت: حالا با دقت بیشتر به تابلوهای شهری و توجه به ارزش‌های فرهنگی و هنری و حق قانونی سابقه‌ها و سبک‌های اجتماعی برپایه چارچوب قانونی در شهر باید تابلوهای سلیقه‌ای برداشته شود. ممنوعیت استفاده از ساز موسیقی چه در بوستان‌ها و چه در سطح شهر قانونی نیست و نظر مدیریت شهری هم نیست و در میان مصوبات شورای شهر تهران نیز چنین مصوبه‌ای درباره‌ ممنوعیت ورود ساز و ابزارهای موسیقی به پارک‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این‌که موسیقی زبان جهانی و هنر دیرین و بخشی از هستی آدمی است و در همه دنیا به‌ عنوان یک زبان مشترک شناخته می‌شود، ادامه داد: این گونه هشدارنویسی فراقانونی و برخورد نامناسب با موسیقی و اهالی هنر نادرست است. کنار هم قرار دادن این جمله‌های بازدارنده نامرتبط کار نابجایی بوده و شورای شهر تهران بعد از تعطیلات صحن شورا به این موضوع خواهد پرداخت و جنبه‌های مختلف در راستای ارزیابی و اصلاح تابلوهای شهری از جمله این عبارات از تابلوها را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 413726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha