همشهری آنلاین: معاون پارلمانی شهرداری تهران از تشکیل کارگروهی برای تعیین میزان بدهی دولت به شهرداری تهران در آینده خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني شهرداري تهران، داریوش قنبری با اشاره به برگزاری چندین جلسه میان شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری مطالبات شهرداری از دولت، گفت: در حال حاضر، آمار دقیق بدهی دولت مشخص نیست و به همین دلیل قرار است در آینده کارگروهی برای تعیین میزان دقیق مطالبات تشکیل شود. پس از تعیین میزان مطالبات نیز در مورد نحوه وصول آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با یادآوری دیون بیش از 50 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران که از دوره گذشته برجای مانده است، عنوان کرد: حدود 23 هزار میلیارد تومان از این بدهی مربوط به سیستم بانکی است که از این میزان نیز 14 هزار میلیارد تومان به بدهی شهرداری به بانک شهر باز می‌گردد.

معاون پارلمانی شهرداری تهران همچنین به رایزنی مدیریت شهری با مجمع امید برای اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‎های شهرداری تهران از مجمع امید این است که در این لایحه سهم شهرداری‌ها به 4 درصد افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر مشکلات تجمیع عوارض در ذیل مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در گذشته شهرداری‌ها می‌توانستند عوارض دریافت کنند و این در حالی است که اکنون عوارض ذیل مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد. تحت این شرایط، عوارض ابتدا به خزانه واریز می‌شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد و پس از آن به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شود.

به گفته معاون پارلمانی شهرداری تهران بر اساس قانون، میزان مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد است که 3 درصد از آن سهم شهرداری‌ها است، با این وجود همین میزان نیز به شکل کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

قنبری با بیان اینکه سهم 3 درصدی مورد نظر قانون نیز به طور کامل به شهرداری تهران اختصاص داده نمی‌شود، عنوان کرد: بر اساس قانون سهم شهرداری تهران حدود 33 درصد است که در سال‌های گذشته کمتر از 26 درصد از سهم مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تهران داده شد.

وی در پایان با اشاره به طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شهرداری تهران گفت: رفتار پارلمان در این این مورد چندان قابل پیش‌بینی نیست. با این وجود، شهرداری تهران در این دوره به دنبال شفاف‌سازی است و نه تنها با تفحص عملکرد دوره قبل که با تحقیق در عملکرد این دوره از شهرداری مشکلی ندارد.

کد خبر 413658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha