سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: میمون‌ها عرصه را بر مردم هند تنگ کرده‌اند. در شهر دهلی نو افزایش زاد و ولد این حیوانات موجب شده که شهر دچار هرج و مرج شود.

میمون‌های دردسرساز، بلای جان مردم در هند

مردم و مسئولان از دست میمون‌ها عاجز شده و دست به دامن مقلدان صدای میمون شده‌اند.

به گزارش دويچه وله، این روزها در هند میمو‌ن‌های به یکی از دردسرهای بزرگ به‌ویژه در شهر پایتخت دهلی نو بدل شده‌اند. به هر طرف که نگاه کنید، میمون می‌بینید؛ در خانه‌ها، در درمانگاه‌ها و حتی در سالن‌های دیوان عالی کشور.

معضل میمون‌‌ها به قدری جدی است که حتی صدای قاضیان دیوان عالی را نیز در آورده و آنها را به انتقاد از نهادهای ذیربط واداشته است. قضات از تعلل دستگاه‌های مربوطه گله کرده و گفته‌اند: «تا شما بخواهید طرحی برای جمع‌آوری میمون‌ها بریزید، آنها کنترل شهر را در اختیار گرفته‌اند.»

یک مأمور امنیتی شاغل در دیوان عالی به خبرگزاری آلمان گفته، از زمانی که چند میمون رزوس در آنجا خانه کرده‌اند، دیگر جرأت بالا رفتن از پله‌ها را ندارد. رزوس‌ها از سرده "ماکاک‌ها"، یکی از سرده‌های زیر خانواده دم‌درازیان به شمار می‌روند. او اضافه کرده این میمون‌ها باعث ایجاد ترس و وحشت بین وکلا و قضات شده‌اند و دیوان عالی را به هم ریخته‌اند.

برخی از ساکنان دهلی نو برای مقابله با رزوس‌ها تلاش کرده‌اند از طبیعت کمک بگیرند. آنها برای این کار از میمون‌های گونه لانگور کمک گرفته‌اند تا به این وسیله رزوس‌ها را پراکنده کنند.

طبق قوانین هند اسیر کردن لانگور کاری خلاف قانون به شمار می‌رود. به همین علت برخی به استخدام افرادی روی آورده‌اند که می‌توانند صدای لانگورها را تقلید کنند.

راوی کومار، یکی از مقلدان صدای لانگورها روش‌کار خود و همکارانش را بدون خشونت و مطابق با قواعد مذهبی توصیف می‌کند. او می‌گوید: «ما تمایلی به زدن یا اسیر کردن این میمون‌ها نداریم، چون هر چه باشد آنها ارتش خدای هانومان هستند.»

هانومان در آیین هندو پادشاه بوزینگان به شمار می‌رود و به همین دلیل در هند میمون‌ها را فرزندان او می‌دانند و مورد احترام هستند و از آنها پذیرایی می‌شود.

پیش‌تر بیش از ۲۰ هزار قلاده میمون به منطقه‌ای محافظت‌شده در حومه دهلی نو منتقل شدند، اما این تدبیر نیز چندان راهگشا نبوده است. ماکاک‌ها در این منطقه نیز باعث هرج و مرج شدند و به دلیل بالا رفتن نرخ زاد و ولد شمارشان از حد خارج شده است. آنها با ورود به خانه‌ها یا شکستن شیشه مغازه‌ها دست به دزدیدن خوراکی می‌زنند.

این میمون‌ها می‌توانند برای انسان‌ها نیز خطرساز باشند. حدود ۴ ماه پیش در ایالت اودیسا در شرق هند، یک میمون نوزادی را در مقابل چشمان مادرش ربود.

جسد این نوزاد چند ساعت بعد در یک چاه آب پیدا شد.

کد خبر 413653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha