سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیتر ولر سه دهه پس از درخشش در «روبوکاپ» بار دیگر مقابل دوربین می‌رود تا نقش پلیس آهنی را در دنباله این فیلم موفق ایفا کند.

پیتر ولر در روبوکاپ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از مووي‌وب، نيل بلامكمپ كه فيلم‌هاي تحسين‌شده «منطقه 9» و «چپي» را در كارنامه دارد، ماه گذشته به عنوان كارگرداني «بازگشت پليس آهني» معرفي شد. فيلمساز 39 ساله اهل آفريقاي جنوبي قصد دارد از بازيگر 71 ساله آمريكايي براي ايفاي نقش الكس مرفي دعوت به كار كند تا بار ديگر خاطره نقش‌آفريني خيره‌كننده ولر در نسخه اصلي براي دوستداران روبوكاپ زنده شود.

«روبوكاپ» يا «پليس آهني» سال 1987 به كارگرداني پل ورهوفن توليد شد و امروز از محبوب‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينماست. اين فيلم 13 ميليون دلاري در اكران جهاني 53 ميليون دلار فروخت و برنده اسكار بهترين طراحي جلوه‌هاي صوتي شد. ضمن اينكه در دو رشته بهترين تدوين و بهترين صدا هم نامزد دريافت جايزه اسكار بود. بسياري از كارشناسان بازي ولر را در كنار كارگرداني ممتاز ورهوفن هلندي يكي از دلايل اصلي موفقيت خيره‌كننده «روبوكاپ» مي‌دانستند.

ولر 71 ساله آخرين بار سال 1990 در «پليس آهني 2» به كارگرداني اروين كرشنر ايفاي نقش كرد و با اينكه بازيگري فعال در سينما، تلويزيون و بازي‌هاي ويدئويي است اما هيچ نقشي در «پليس آهني 3» ساخته فرد دكر در 1993 و «پليس آهني» خوزه پاديليا در سال 2014 نداشت. از اين رو، شايد كار بلامكمپ براي كشاندن او به پروژه «بازگشت پليس آهني» سخت‌تر باشد.

اد نويمه‌ير و مايكل ماينر كه خالقان شخصيت‌هاي اصلي و داستان «روبوكاپ» بودند، فيلمنامه «بازگشت روبوكاپ» را نوشته‌اند و جاستين رودز در حال بازنويسي آن است. گرچه هنوز زمان دقيق كليد خوردن پروژه مشخص نيست اما فيلمساز آفريقاي جنوبي برخي همكاران خود را معرفي كرده كه آهنگساز از آن جمله است. بلامكمپ به احتمال فراوان در آينده نزديك بازيگران را هم معرفي مي‌كند.

«روبوكاپ 2» كه با بودجه 35 ميليون دلاري توليد شده بود، در اكران جهاني 45 ميليون دلار فروخت و فيلم سوم با 11 ميليون دلار فروش در مقابل هزينه 22 ميليون دلاري يك شكست تمام‌عيار بود. در اين ميان، «روبوكاپ» 100 ميليون دلاري پاديليا به لطف حضور ستاره‌هايي چون گري اولدمن، مايكل كيتن، جوئيل كينه‌من و ساموئل ال. جكسن گيشه 245 ميليون دلاري داشت.

کد خبر 413620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha