دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان آمار‌های ازدواج و طلاق در کشور، درباره اقدامات صورت گرفته این وزارتخانه برای صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد توضیحاتی ارائه کرد.

تندگویان

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در نشست هفته‌ "ازدواج" به موضوعات مختلف مرتبط با جوانان از جمله روند ازدواج و طلاق پرداخت كه ايسنا متن كامل آن را منشتر كرده است. گزيده‌اي از صحبت‌هاي تندگويان بدين شرح است:

"جشنواره ازدواج" از 22 تا 28 مرداد بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار می‌شود

تا هفته‌ گذشته ۳۶۰ هزار نفر وام ازدواج خود (15 ميليون تومان) را دریافت کرده‌اند. دولت از ابتدای سال حدود پنج هزار میلیارد تومان بابت وام ازدواج پرداخت کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که افزایش وام ازدواج باعث افزایش انگیزه جوانان برای ازدواج شده است.

سه هزار و ۹۵۳ کارگاه‌ ازدواج در سال ۹۶ برای بیش از ۱۷۴ هزار نفر برگزار شده است.

مشکلات خانوادگی با ۶۰ درصد علت مراجعه کنندگان به کارگاه‌های ازدواج

نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۶ حدود ۲۹ درصد بوده است. این آمار به این معنا است که به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق اتفاق افتاده است. همچنین نمودارها نشان می‌دهند که از سال ۷۵ تا ۹۶ روند طلاق صعودی بوده است.

تعداد ازدواج در کل کشور به طور میانگین ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، 

آمار بیکاری نیز نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در سال ۹۵، ۲۵.۹ درصد بوده است در حالی که این میزان در سال ۷۵ ، ۱۳.۷ درصد را نشان می‌دهد.

آغاز موج مهاجرت در صورت افزایش وام ازدواج در تهران

در صورت افزايش مبلغ وام ازدواج در تهران نسبت به شهرستان‌ها شاهد افزایش موج مهاجرت به تهران خواهیم بود.

 اخذ شناسه سازمان‌های مردم نهاد فرایندي دارد که در حوزه اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست. برداشت وزارت ورزش و جوانان بر این بود که بر اساس تفاهمنامه‌های قبلی صدور شناسه تشکل‌های مردم نهاد جوانان در وزارت کشور به شکل اتوماتیک صورت می‌گیرد، اما در این سال‌ها وزارت کشور این کار را انجام نداده است و گفته می‌شود که تفاهمنامه پیشین را قبول ندارد.

قرار است ظرف یک ماه آینده شرح وظایف معاونت جوانان در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شده و به تصویب برسد، گفت‌: در صورتی که در این شرح وظایف این مورد نیز ذکر شود دیگر نیازی به تایید وزارت کشور نخواهیم داشت و می‌توانیم اعتبارنامه سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان را خودمان صادر کنیم.

ادعای وزارت کشور در مورد عدم ارسال نامه درخواستی از سوی وزارت ورزش و جوانان درباره صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد جو انان به وزارت کشور درست نیست و آمادگی این را داریم که این مکاتبات را رسانه‌ای کنیم.

کد خبر 413536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha