همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید بر این‌که قیمت قبرها در این سازمان حداکثر ۱۶ میلیون تومان و حداقل به صورت رایگان است، گفت: این سازمان تا پنج سال آینده برای تدفین متوفیان تهرانی ظرفیت دارد.

سعید خال، مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در نشست خبری دوشنبه 22 مرداد در تشریح اقدام‌هاي اين سازمان به ویژه ظرف ۹ ماهه اخیر و افزایش ظرفیت بهشت زهرا (س) و میزان ظرفیت این سازمان برای تدفین متوفیان تهرانی  گفت: یکی از دغدغه‌های من موضوع ظرفیت بود که با بررسی دقیق به صورت علمی و با در نظر گرفتن شرایط روز مشخص شد که بهشت زهرا (س) حداکثر برای پنج سال آینده ظرفیت دارد. همچنین تیمی الگوهای دفن را برای آرامستان یا آرامستان‌های شهر تهران در آینده بررسی می‌کند تا بتوانیم با نتیجه‌گیری دقیق در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم. در خصوص تامین زمین برای ساخت آرامستان یا آرامستان‌های آینده شهر تهران قطعا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند و نیازمند کمک دستگاه‌های دیگر و به ویژه دولت برای تامین زمین هستیم اما به سازمان بهشت زهرا (س) آمادگی احداث و ساخت آرامستان یا آرامستان‌های جدید برای شهر تهران را دارد.

سعيد خال افزود: سازمان بهشت زهرا (س) در سال ۱۳۴۵ احداث و در تیرماه ۱۳۴۹ افتتاح شد. این سازمان به همراه حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) وسعتی حدود ۷۵۰ هکتار دارد و به عنوان قطب فرهنگی کلانشهر تهران محسوب می‌شود.

او گفت: در این سازمان ۳۰ هزار شهید گلگون کفن و ۴۰۰۰ شهید گمنام آرامیده‌اند. این سازمان از سال ۱۳۷۳ خودگردان اداره شده و استقلال مالی پیدا کرده و زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بدون تعطیلی در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

به گزارش ایسنا، خال ادامه داد: این سازمان در روزهای سخت و بحران‌ها در کنار شهروندان این مرز و بوم بوده و در حوادث تلخی همچون زلزله‌ها و ... سعی کرده به بهترین شکل ممکن به شهروندان ارائه خدمات داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شعار شهردار تهران یعنی شهر «زیست‌پذیر، شهروندان مشارکت‌پذیر»، گفت: سازمان بهشت زهرا (س) تلاش خواهد کرد با ارتقا کیفیت خدمات، زمینه‌ساز رضایتمندی شهروندان باشد. در همین مسیر ، هوشمندسازی در سطح سازمان به بهترین شکل ممکن انجام شده، همچنین توجه به حفظ محیط زیست نیز در این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به این‌که روزانه ۱۵۰ نفر در این سازمان به عنوان متوفی پذیرش می‌شوند، افزود: سال گذشته ۵۶ هزار و ۹۵ نفر در این سازمان پذیرش شده‌اند که از این رقم ۵۸ درصد مرد و ۴۳ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۱۷ هزار و ۶۳۹ نفر به خارج از سازمان برای تدفین برده شده‌اند. سازمان بهشت زهرا با حدود ۵۰ دستگاه آمبولانس در بخش حمل و نقل درون شهری حدود پنج میلیون کیلومتر ماموریت را به انجام رسانده و در بخش برون شهری نیز ۹ میلیون کیلومتر ماموریت را به انجام رسانده است. حدود دو سال است که پزشکی قانونی نیز آمبولانس‌های خود را جمع کرده و شرح وظایف آنها توسط سازمان بهشت زهرا (س) انجام می‌شود.

خال در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات عمرانی این سازمان اشاره کرد و افزود: تنها در سازمان بهشت زهرا سالانه ۲۵ هزار قبر مصرف می‌شود و حدود ۱۵ هزار قبر نیز به عنوان ذخیره ساخته می‌شود که این حجم عظیمی از عملیات عمرانی را در این سازمان تشکیل می‌دهد.

او افزود: براي ایجاد نظم و آرامش در این سازمان هم‌اندیشی با فرماندهان انتظامی در دستور کار قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌هایی نیز با هدف حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و انجام کارهای تحقیقاتی با مراکز دانشگاهی به امضاء رسید.

خال با اشاره به حضور سه تا پنج میلیون نفر در پایان هر سال در سازمان بهشت زهرا گفت: با هماهنگی پلیس راهور توانستیم به بهترین شکل ممکن این موضوع را اداره کنیم. همچنین تولید محصولات فرهنگی در این سازمان انجام شد و توانستیم مرگ‌اندیشی را به عنوان یک فرهنگ در سطح سازمان ترویج کنیم.

او ادامه داد: منزلت اجتماعی را در میان پرسنل افزایش دادیم و در این راستا از ظرفیت‌های صدا و سیما بهره گرفتیم. در سال گذشته مرکز کنترل ترافیک شهر تهران را راه‌اندازی کردیم و از طریق آن تمامی مبادی ورودی و خروجی را برای تسهیل عبور و مرور مردم کنترل می‌کنیم.

او در خصوص توسعه فضای سبز شهر تهران نیز گفت: ۲۵۵ هکتار فضای سبز در سازمان بهشت زهرا (س) و ۶۱ هکتار در حرم مطهر امام(ره) وجود دارد که پنج هکتار از اراضی حضرت امام خمینی (ره) را نیز ظرف یک ماهه گذشته جنگل کاری کردیم.

کد خبر 413512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha