همشهری‌آنلاین: مقام‌های ارشد دو کره در دیدار دوشنبه ۲۲ مرداد خود، تاریخی را برای نشست و گفت‌وگو میان رهبران دو کشور تعیین کردند.

در صورتی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کنند، این سومین نشست میان دو طرف خواهد بود و بخشی از اقدام‌ها برای احیای روابط دو کره تلقی می‌شود.

دو طرف که در آوریل و سپس بار دیگر در مه سال جاری میلادی با یکدیگر گفت‌وگو و دیدار كردند، قبلا توافق کرده بودند تا بار دیگر در پاییز دیداری داشته باشند اما جزئیات دقیقی از آن منتشر نشده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، دیدار امروز در ساختمان تحت نظارت کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم در حالی برگزار شد که نگرانی‌هایی بابت این مساله به وجود آمده آیا کره شمالی برنامه‌های اتمی خود را متوقف کرده‌است یا خیر.

هیات کره جنوبی در نشست امروز به ریاست "چو میونگ-گیون"، از مقام‌های وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی به همراه "نام گوآن-پیو"، از معاونان رئیس‌جمهور کره جنوبی مسئول رسیدگی به مساله اتمی کره شمالی بودند.

هیات کره شمالی به ریاست "ری سون گوون"، رئیس آژانس کره شمالی مسئول امور دو کره بود.

در آغاز به کار این نشست، رئیس هیات کره شمالی با لحن مثبتی شروع به سخنرانی کرد و روابط کنونی دو کره را به "دوستان بسیار نزدیکی تشبیه کرد که کسی نمی‌تواند بین آنها قرار بگیرد."

او به هیات کره جنوبی گفت: ما با تمایل به نتیجه بخش بودن این گفت‌وگوها امروز اینجا گردهم آمدیم. تداوم گفت‌وگوها در نشست دو رهبر در پیونگ یانگ به روابط دو کره کمک می‌کند.

رئیس هیات کره جنوبی پیش از ترک کره شمالی به خبرنگاران گفت: ما موضع کره شمالی را درباره نشست دو کره در پاییز امسال می‌شنویم و به تبادل دیدگاه‌ها می‌پردازیم.

کد خبر 413495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha