دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام جنایی «فرشته» بر اساس پرونده قاتل زنجیره‌ای دهه ۱۹۷۰ بوینوس آیرس رکورد فروش افتتاحیه سینمای آرژانتین را شکست.

فیلم آرژانتینی فرشته

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «فرشته» به كارگرداني لوئيس اورتگا بهار امسال در بخش رقابتي نوعي نگاه جشنواره فيلم كن به نمايش درآمد و در هفته اول اكران در 363 سينما در آرژانتين حدود يك ميليون و 400 هزار دلار فروخت. اين رقم برابر 38.6 ميليون پزوي آرژانتين و در تاريخ سينماي اين كشور بي‌سابقه است. شركت فاكس اينترنشنال و پدرو آلمودووار، فيلمساز نامدار اسپانيايي در توليد «فرشته» مشاركت كرده‌اند.

فيلمساز 38 ساله آرژانتيني در چهارمين تجربه كارگرداني خود داستان واقعي جنايتكاري به نام كارلوس روبلدو پوچ را در چهار دهه پيش روايت مي‌كند. نوجواني خوش‌چهره به نام كارليتوز در 17 سالگي با رامون دوست مي‌شود و با هم زوجي خطرناك مي‌سازند كه دزدي و دروغگويي سرگرمي‌شان است. كارليتوز سه سال بعد در حالي كه تازه 20 ساله شده با 11 پرونده قتل و بيش از 40 فقره دزدي دستگير مي‌شود.

لورونز فرو، بازيگر تازه‌كار آرژانتيني در نقش اصلي «فرشته» بازي كرده و نام فيلم از آن رو انتخاب شده است كه كارلوس روبلدو پوچ را به خاطر سيماي جذابش «فرشته مرگ» لقب داده بودند. نكته جالب و عجيب اينكه جنايتكار مرموز آرژانتيني از سال 1972 در زندان به سر مي‌برد و قديمي‌ترين و ديرپاترين زنداني اين كشور به شمار مي‌رود. دادگاه بوينوس آيرس او را محاكمه و به حبس ابد محكوم كرد.

«فرشته» پس از رونمايي در جشنواره كن به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و حق پخش آن در اروپا و آمريكا به سرعت فروخته شد. ركورد پيشين بهترين افتتاحيه تاريخ سينماي آرژانتين در اختيار «قبيله» ساخته پابلو تراپرو با 32.5 ميليون پزو در اوت 2015 بود. هر چند ارزش اين رقم با در نظر گرفتن نرخ تورم از 38.6 ميليون پزوي «فرشته» بيشتر است. «قبيله» در جشنواره ونيز رونمايي شد، شير نقره‌اي بهترين كارگردان را برد و نماينده آرژانتين در اسكار بود.

کد خبر 413491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha