دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتقام‌جویان: جنگ ابدیت یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی برادران روسو و نویسندگی کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی است

سینمای ۲۰۱۸ | انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

  انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) بر پایهٔ گروه خیالی انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس تولید شده است.

این فیلم ابرقهرمانی و فانتزی دنباله‌ای بر فیلم‌های انتقام‌جویان (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) محسوب می‌شود.

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود. در این فیلم بیشتر بازیگران دنیای سینمایی مارول و به خصوص بازیگران فاز سوم از جمله رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زویی سالدانا و جاش برولین به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در جنگ ابدیت، انتقام‌جویان به نگهبانان کهکشان می‌پیوندند تا با تانوس برای جلوگیری از جمع‌آوری سنگ‌های قیمتی ابدیت مقابله کنند...

  • داستان

تانوس بعد از به دست آوردن سنگ قدرت از سیاره زاندار، به همراه فرقه سیاه (کال اوبسیدین. ایبانی ماو. پروکسیما میدنایت و کوروس گلایو) جلوی سفینهٔ بازماندگان آزگارد را می‌گیرد. ثور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند جلوی تانوس را بگیرند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال کشته می‌شوند، هالک شکست می‌خورد و ثور هم زندانی می‌شود. هایمدال در آخرین لحظات هالک را به زمین می‌فرستد و جلوی کشته شدنش را می‌گیرد تا به انتقامجویان در زمین خبر دهد تا آماده نبرد شوند. تانوس سفینه را ترک و آن را به وسیله سنگ قدرت منفجر می‌کند.

سینمای ۲۰۱۸ | انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

هالک در معبد دکتر استرنج در نیویورک سیتی فرود می‌آید و به دکتر بروس بنر تبدیل می‌شود. او به دکتر استرنج و وانگ هشدار می‌دهد که تانوس به دنبال سنگ‌های ابدیت است و می‌خواهد نصف جمعیت جهان را از بین ببرد. به دنبال این، استرنج از تونی استارک می‌خواهد تا به کمک او بیاید و به استیو راجرز خبر دهد تا با یکدیگر مقابل تانوس ایستادگی کنند و همچنین نگذارند او به سنگ ذهن که در اختیار ویژن است دست یابد، اما به دلیل ماجراهای کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی تونی استارک از انجام این کار امتناع می‌کند اما آخر سر راضی می‌شود اما در این بین ماو و اوبسیدین به زمین می‌رسند و سعی می‌کنند سنگ زمان را از دکتر استرنج بگیرند. بعد از یک درگیری که در آن مرد عنکبوتی هم وارد می‌شود، ماو دکتر استرنج را اسیر می‌کند؛ پارکر و استارک هم به دنبالش بر روی سفینه‌اش می‌روند. هم چنین بنر هم با استیو راجرز تماس می‌گیرد...

  • بازیگران

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک / مرد آهنی:

رهبر و از پایه‌گذاران انتقام‌جویان که خودش را نابغه، میلیاردر، دخترباز و خیّر معرفی می‌کند و زرهی الکترومکانیکی برای خود طراحی کرده‌است. جو روسو دربارهٔ این شخصیت در این فیلم گفت که «تونی حس می‌کند خطری دارد زمین را تهدید می‌کند، برای همین هر چه در توانش دارد انجام می‌دهد تا زمین را امن نگه دارد.»

کریس همسورث در نقش ثور:

یکی از انتقام‌جویان که ولیعهد آزگارد نیز هست و بر پایهٔ خدای ایسلندی با همین نام می‌باشد. جو روسو دربارهٔ این شخصیت گفت که ثور در این فیلم بعد از اتفاقات فیلم ثور: رگنوراک دیده می‌شود و در آن فیلم اتفاقاتی می‌افتد که وی در موقعیتی جذاب قرار می‌گیرد و انگیزه‌های احساسی واقعی‌ای دارد.

مارک رافالو در نقش بروس بنر / هالک:

یکی از انتقام‌جویان و دانشمند نابغه که وقتی ضربانش بالا می‌رود تبدیل به غول سبز رنگ و بسیار قدرتمندی به اسم هالک می‌شود. داستانی از این شخصیت که در ثور: رگنوراک شکل گرفته بود، در این فیلم ادامه پیدا می‌کند و در نهایت نیز در دنبالهٔ این فیلم به پایان می‌رسد.

سینمای ۲۰۱۸ | انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا / استیو راجرز:

رهبر فرقه جدا شده از انتقام‌جویان و سرباز جنگ جهانی دوم که بدنش توسط تکنولوژی پیشرفته‌ای بهبود فیزیکی فوق‌العاده‌ای یافته. او هفتاد سال در یخ منجمد بود تا این که در دنیای مدرن بیدار شد. برادران روسو می‌گویند راجرز دیگر کاپیتان آمریکا نیست و وقتی در آخر فیلم جنگ داخلی سپرش را انداخت، یعنی هویت کاپیتان آمریکا را کنار گذاشت. جو روسو دربارهٔ او می‌گوید: «وظیفهٔ او نسبت به خودش در تضاد با وظیفه‌اش نسبت به بقیه قرار می‌گیرد. او حالا درگیر این موضوع است که بدون هویت کاپیتان آمریکا و سپرش چه کسی است.»

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانف / بلک ویدو:

جاسوس فوق حرفه‌ای و مأمور و انتقام‌جوی سابق شیلد. در مورد برخوردش با نگهبانان کهکشان، جوهانسون گفت که در این مرحله دیگر او را متعجب نخواهد کرد، چرا که پیش از این و در قسمت اول انتقام‌جویان با موجوداتی که از فضا آمده‌اند، برخورد کرده‌است.

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج:

جراح مغز و اعصاب ماهر که در یک حادثه دست‌هایش آسیب دید و برای درمان به جایی که رفت که با دنیای جادو آشنا شد و برای به دست آورد مهارت‌های آن‌ها آموزش دید و استاد جادوگری شد. آرون لیزر تا پایان فیلم‌برداری جنگ جریان به جای کامبربچ در این نقش ظاهر شد و بعداً سکانس‌هایی که در آن چهرهٔ کامبربچ لازم است دیده شود، دوباره فیلمبرداری شدند.

دان چیدل در نقش جیمز رودس / ماشین جنگ:

افسر سابق نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا که ماشین جنگ را کنترل می‌کند.

تام هالند در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی:

یک نوجوان که بعد از گزیده شدن توسط عنکبوت به صورت ژنتیکی تغییر یافته و خصوصیات عنکبوت را دارا شده.
ازم بود تا لباس نظامی بر تن کند.

  • شناسنامه فیلم

کارگردان: برادران روسو؛ تهیه‌کننده: کوین فایگی؛ نویسنده :کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی

بر اساس انتقام‌جویان اثر:  استن لی  و جک کربی

بازیگران : رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافالو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، دان چیدل و جاش برولین

موسیقی:  آلن سیلوستری، فیلم‌برداری: ترنت اوپالاک،تدوین: جفری فورد

تولید: مارول استودیوز

توزیع‌کننده استودیو سینمایی والت دیزنی

اکران:  ۲۷ آوریل ۲۰۱۸

مدت زمان: ۱۵۰ دقیقه

هزینهٔ فیلم: ۳۱۶-۴۰۰ میلیون دلار

فروش گیشه: ۲٫۰۴۵ میلیارد دلار

سینمای ۲۰۱۸ | انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

کد خبر 413480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha