همشهری آنلاین: رئیس هیات‌مدیره مجمع خیرین حمایت از بیماران صعب‌العلاج استان تهران از اعطای وام پنج میلیونی به مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج خبر داد. این وام بدون سود است و به نیازمندان پرداخت می‌شود.

کودک بیمار

به گزارش ایرنا، احمد هوشنگی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان مجمع خیرین حمایت از بیماران صعب‌العلاج و بیمارستان نورافشار که در سازمان داوطلبان هلال‌احمر برگزار شد، افزود: هزار و 200 بیمار صعب‌العلاج توسط مجمع خیرین حمایت مالی می‌شوند و این نهاد خیریه به بیماران نیازمند مالی وام سه تا پنج میلیون تومانی اعطا می‌کند.

وی اظهار داشت: این وام بدون سود و بازپرداخت آن 10 ماهه است که برای حمایت بیشتر از این بیماران اختصاص می‌یابد.

هوشنگی به انعقاد تفاهم‌نامه بین مجمع خیرین و بیمارستان نورافشار اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم‌نامه یک دستگاه سی‌تی‌اسکن با همت یکی از خیران خریداری و برای ارائه خدمات به بیماران به بیمارستان نورافشار اهدا شد.

وی با اشاره به این که دستگاه سی تی اسکن به مبلغ هزار میلیارد و 950 میلیون تومان با دلار سه هزار و 300 تومانی خریداری شده است، اظهار داشت: اکنون اگر قرار بود دلار به قیمت روز خریداری شود، قیمت دستگاه سی تی اسکن سه برابر می‌شد.

هوشنگی با اعلام این که به زودی بخش دیالیز و دستگاه‌های MRI در بیمارستان نورافشار به همت خیرین راه‌اندازی می‌شود، گفت: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم برخی از مشکلات را رفع کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شرایط کشور از لحاظ اقتصادی سخت است و با توجه به تحریم‌ها و مشکلات پیش‌آمده بیماران صعب‌العلاج با هزینه‌های سرسام‌آوری مواجه شده‌اند که اگر مردم همچون دوران دفاع مقدس وارد عمل نشوند، مشکلات چندین برابر خواهد شد.
هوشنگی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات تحریم، همدلی و همکاری مردم با یکدیگر است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین حمایت از بیماران صعب‌العلاج استان تهران با بیان اینکه برخی از داروها برای بیماران صعب‌العلاج با چالش‌هایی مواجه شده است و برخی از دلالان تلاش کرده‌اند تا همچون حوزه سکه، خودرو و دلار به حوزه دارو ورود یابند، افزود: تنها همت خیران می‌تواند، موانع را رفع کند.

کد خبر 413464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha