همشهری آنلاین: گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور ورود طلا، ارز و طلای خام به کشور را منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و تشریفات گمرکی مجاز اعلام کرد.

ارز طلا

به گزارش ایرنا از گمرک، در این بخشنامه ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

براساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین در خصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه‌های مربوطه الزامی است.

واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

بر این اساس واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی مجاز است؛
همچنین با تصمیم دولت واردات طلای خام از پرداخت تعرفه گمرکی و ارزش افزوده نیز معاف شد.

کد خبر 413462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha