همشهری آنلاین: اینترنت میدان جنگ را از عرصه‌های واقعی به فضای مجازی نیز کشانده است. دولت آلمان برای حراست از حملات دیجیتالی، در عرصه "تسلیحات سایبری" سرمایه‌گذاری می‌کند.

سایبر

دولت فدرال آلمان می‌خواهد آژانسی برای مقابله با حملات سایبری راه‌اندازی کند.

هفته‌نامه اشپیگل گزارش می‌دهد که این آژانس قرار است با برخورداری از تازه‌ترین فناوری‌های روز، به مصاف مهاجمان دیجیتالی و هکرها برود.

به گزارش خبرگزاری آلمان اشپیگل می‌نویسد کابینه آلمان در روزهای آتی درباره تاسیس و آغاز به کار "اداره نوآوری در امنیت سایبری" تصمیم می‌گیرد. وظیفه این اداره در درجه نخست، تقویت امنیت فضای مجازی در آلمان در هر دو عرصه داخلی و خارجی خواهد بود.

طبق طرح مورد بررسی کابینه آلمان، نهادهای امنیتی و ارتش این کشور باید برای دفاع در قبال حملات سایبری به تازه‌ترین و کلیدی‌ترین تکنولوژی‌‌ها و زبده‌ترین نیروها مجهز باشند تا هم تهاجمات در فضای مجازی را رفع و رصد کنند و هم برای پردازش کیفیت و دامنه و مبدا حمله‌ها، خودکفا باشند.

اشپیگل از قول وزیر کشور و وزیر دفاع آلمان می‌نویسد که این سازمان قرار است متصدی "امنیت پایدار آلمان" در آینده باشد.

علاوه بر آلمان، آمریکا یا اسرائیل هم به دنبال تاسیس آژانس "تسلیحات سایبری" هستند. این آژانس‌ها، جدیدترین و کیفی‌ترین فناوری‌های سایبری را در مرحله تکوین شناسایی می‌کنند و با سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها و شرکت‌ها، از مدرن‌ترین افزارهای سایبری پیش از ورود آنها به بازار عمومی بهره‌می‌برند.

اشپیگل از یک گزارش تحلیلی در ارتش آلمان نقل قول می‌کند که تحقیقات سایبری دولتی برای حضور در "میدان جنگ دیجیتالی" و "مشارکت در تامین امنیت کل کشور" را یک ضرورت تام می‌داند.

وزارت دفاع آلمان برای پژوهش‌هایی از این دست در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مبلغ ۵۰ میلیون یورو بودجه در نظر گرفته است.

کد خبر 413423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha