یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «از ما نیست»، روایت مستند زندگی علی دیزائی اثر تیم فیلیپس و دیزایی با ترجمه نگار کریمی است که توسط نشر مروارید منتشر شده.

از ما نیست

"ازما نيست " روايتي از تجربه زيسته درجامعه و فرهنگي است كه علي‌رغم همه شعارهاي بشر‌دوستانه و حقوق بشري همچنان در بن خود و حتي نه چندان نا آشكار بلكه كاملا واضح گرايش‌هاي تبعيض نژادي خود را آشكار مي‌كند. از همين رو نيز اين روايت در خود آن جامعه هم خريدار بسيار دارد . شايد براي آيينه بودن .

قهرمان از ما نيست، علی دیزائی است افسر پليس لندني كه در 11 سالگی به انگلستان آمده در رشته حقوق دانش‌آموخته شده و سال 1986 نخستین افسر مهاجری بوده که به پلیس بریتانیا پیوسته است.

ديزايي كه سال 1341 در تهران به دنيا آمده در سال 2001 در پی اتهامات شگفت و دسیسه‌های نژادی به دادگاه فراخوانده شد. پس از دو سال محاکمه‌ای جنجالی پیروز شد. و اين محاکمه ضوابط پلیس بریتانیا را برای همیشه دگرگون کرد. گفته مي شود روایت محاكمه وی ازپرشنوده‌ترین برنامه‌هاي رادیو بی‌بی‌سی بود.

«از ما نیست» داستانی هیجان‌انگیز است و توسط کسی گفته شده که همه‌ی حقیقت ماجرای ظهور و سقوط پلیس‌های خودسر که قصد تخریب دیزایی را داشتند، می‌داند. دیزائی اکنون سرهنگ پلیس مونزلو در غرب لندن و همچنین مشاور حقوقی سازمان پلیس رنگین‌پوست است.

روايت اين كتاب اما با همكاري تیم فیلیپس نوشته شده،خبرنگاری آزاد که در نشریات معتبر اروپايي منتشر شده است .
كتاب «از ما نیست»، روایت مستند زندگی علی دیزائی اثر تیم فیلیپس و دیزایی با ترجمه نگار کریمی در 328 صفحه، شمارگان 770 نسخه و به‌بهای 26 هزار تومان توسط انتشارات مروارید راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 413401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha