همشهری آنلاین: سخنگوی اداره ملی گمرک چین با اشاره به آشکار شدن آثار تلخ جنگ تجاری چین و آمریکا اعلام کرد ارزش مبادلات تجاری دو کشور در ماه گذشته میلادی رو به کاهش گذاشته است.

 حجم مبادلات تجاری چین و آمریکا در حال کاهش است

به گزارش ایرنا، 'هوانگ سونگ‌پینگ' روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد ماه گذشته میلادی صادرات چین به آمریکا 2.5 درصد و وارداتش از آن کشور 1.5 درصد کمتر شده؛ با این حساب، مازاد تجاری چین در برابر آمریکا در ماه جولای به نسبت یک ماه قبل از آن، 3 درصد کمتر شده و به 28 میلیارد دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: در ماه جولای، چین نزدیک به 41 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا به آمریکا صادر کرده که در مقایسه با یک ماه قبل از آن 2.5 درصد کاهش یافته و وارداتش نیز 13 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده و 1.5 درصد پایین آمده است.

به گفته وی پیش بینی می شود با توجه به تازه ترین تعرفه های آمریکا و چین علیه یکدیگر در ماه جاری میلادی، ارزش تبادلات تجاری دو کشور همچنان روند نزولی داشته باشد.

ناظران بر این باورند که هنوز آثار جنگ تجاری بر روی اقتصاد دو کشور کامل نشده است و وضعیت در آینده بغرنج تر خواهد شد و دو طرف کاهش حجم تجاری بیشتری را تجربه خواهند کرد.

با این حساب، پیش بینی می شود که حجم تجاری دو طرف در ماه های سپتامبر و اکتبر باز هم کاهش چشمگیری داشته باشد.

یکی از بخش هایی که بتدریج تحت تاثیر تحریم ها قرار می گیرد صادرات فلزات نادر از چین است که سال میلادی قبل، این کشور 234 میلیارد و 400 میلیون دلار از این فلزات را به دنیا صادر کرد که 60 درصد آن به آمریکا بوده است.

در ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا، کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین جمعه گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در واکنش به قصد دولت آمریکا برای افزایش 25 درصدی تعرفه بر حدود 200 میلیارد کالای صادراتی چین، بر پنج هزار و 207 قلم کالا وارداتی از آمریکا به ارزش 60 میلیارد دلار، بین پنج تا 25 درصد تعرفه اعمال کرده است.

آمریکا و چین پیش از این نیز 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی یکدیگر اعمال کرده بودند.

کد خبر 413212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha