جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعطیلات آخر هفته که معمولا با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص بدهند. در این مطلب پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در این ایام مطرح شده است.

تجسمی

به گزارش ایسنا، فشار اقتصادی و تاثیرات آن بر زندگی مردم از یک سو و فصل تابستان و گرمای طاقت‌فرسایش از سوی دیگر، از جمله دلایلی هستند که مردم این روزها کمتر به سمت بازدید از گالری‌ها و خرید آثار هنری بروند؛ با این حال گالری گلستان برای بیست‌وششمین دوره، رویداد «صد اثر صد هنرمند» را آغاز کرده است.

آثاری از بهمن محصص، فریده لاشایی، رضا مافی، محمد علی ترقی جاه، سیراک ملکونیان، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، ایرج زند، ابراهیم حقیقی، میشا شهبازیان،صادق تبریزی، بهمن نیکو، علی گلستانه، شهریار احمدی و ... در این نمایشگاه ارائه شده است.

این نمایشگاه تا سی‌ام مرداد هر روز (غیر از پنجشنبه‌ها) از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴  دایر خواهد بود.

گالری فرمانفرما

یک نقاش مجموعه‌ای از آثار خود را در گالری فرمانفرما به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با نام «دیالکتیک» مجموعه‌ای از آثار امیر رضا فقیهی را در معرض دید قرار می‌دهد و تا ۲۶ مرداد ماه در این گالری برقرار خواهد بود.

نقاشی‌های امیررضا فقیهی، معرف گفت‌وگوی انسان معاصر در میان تنگناهای سنت و مدرنیته است.

گالری فرمانفرما به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲، همه‌روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۲ الی ۲۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۲ تا ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری دلگشا

گالری دلگشا اولین نمایشگاه انفرادی علیداد جلالی با نام «چطور از روی ترس تصمیم نگیریم» را به نمایش می‌گذارد. رابطه‌ای بین واقعیت و تصنع و استفاده از متریال‌های دم‌دستی و تکنولوژی روز برای دست کاری آنها.

جلالی تا به حال در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت کرده است که از تازه‌ترین آنها می‌توان به نمایش‌های گروهی «یک طلوعِ عاطلِ باطل» و «بَدها» در گالری دلگشا اشاره کرد.

این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۹ مرداماه ماه در این گالری به نشانی خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ برقرار خواهد بود.

گالری سایه

گروهی از هنرمندان، مجموعه آثار نقاشی، مجسمه و چیدمان را با با بیانی شخصی به مدت دو هفته در گالری سایه به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه با نام «خود در ادراکی دیگر» ۱۹ مرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ افتتاح می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا ۳۱ مرداد ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ برای بازدید، به این نمایشگاه مراجعه کنند.

گالری کاما

آثار نقاشی مدرنیست‌های ناشناس از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۵ در نمایشگاه «بدون عنوان» در گالری کاما به نمایش درمی‌آید.  

مدیر گالری کاما درباره برپایی نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» در گالری کاما گفت: در این نمایشگاه ۱۹ اثر از هنرمندان مدرنیست ناشناس از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۵ به نمایش درمی‌آید، آثار این نمایشگاه را معین نوتاش از مجموعه‌داران جمع آوری کرده است، اغلب این آثار قدمتشان ثابت شده است و برخی امضا دارند و برخی بدون امضا هستند.

نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» از ۱۲ تا ۲۲ مرداد در گالری کاما برپا می‌شود، علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم مراجعه کنند.

گالری شیرین

گالری شیرین نیز قصد دارد نمایشگاه آثار آناهیتا غضنفری را با نام «باغ مقدس» برگزار کند. غضنفری کارشناسی ارشد خود را در رشته تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران دریافت کرده است.

مجموعه باغ مقدس بر آن است تا نقش فرش را که همانا تکه‌ای از هستی است در برشی از زمان ثبت و ضبط کند. از موضوعات رایج در فرش‌های ایرانی، گل است. تصویر یک باغ سرسبز که عمیقا ریشه در میراث مذهبی و فرهنگی طراحی ایرانی دارد. طراحی باغ معمولا بر اساس باغ های رسمی در ایران باستان و پریان باستان ساخته شده است که مملو از گل ها و گیاهانی که توسط پانل های زینتی از مسیر راه جدا می شود.

این نمایشگاه ۱۹ مرداد ماه افتتاح می‌شود و تا ۳۱ مردادماه هر روز (غیر از دوشنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است.

گالری سلام

گالری «سلام» نمایشگاه «رادیو ملی ایران» را برگزار کرده است. این نمایشگاه دربرگیرنده بیش از ۵۵ رادیو قدیمی متعلق به هنرمندان صاحب نام کشور، ۱۵۰ مجله و نشریه دوران پهلوی مربوط به رادیو، نمایش بیش از ۴۰۰ صفحه گرامافون، نمایش حدود ۲۰۰ تصویر و سند دیده نشده و محرمانه از رادیو در دوره پهلوی است.

این نمایشگاه تا ۲۶ مرداد ماه به آدرس سام‌سنتر، طبقه منفی یک، گالری سلام برقرار است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری ایرانشهر

چیدمانی جدید از آثار سال‌های گذشته خسرو حسن‌زاده (هنرمند نقاش) در گالری ایرانشهر به نمایش گذاشته شده است.

خسرو حسن‌زاده، هنرمند نقاش است که برخی از آثار او در موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می‌شود. او نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی بسیاری در شهرهای لندن و پاریس و بیروت و دبی برگزار کرده است.

این نمایشگاه که روزهای آخر خود را می‌گذراند، با نام «مروری بر آثار خسرو حسن‌زاده» تا روز جمعه ۱۹ مرداد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 413200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha