همشهری آنلاین: استقبال غیرمنتظره مردم از نخستین رمان تصویری که نامزد دریافت جایزه بوکر شده، فروشندگان «سابرینا» را با مشکلی اساسی مواجه کرده است.

نیک درناسو نویسنده نامزد بوکر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، پس از اعلام فهرست ابتدايي 13 كتاب نامزد دريافت جايزه ادبي من بوكر، بسياري از كتاب‌دوستان راهي بازار شدند تا هر طور شده نسخه‌اي از «سابرينا» را تهيه كنند؛ يك رمان تصويري نوشته نيك درناسو كه براي نخستين بار در تاريخ 50 ساله يكي از معتبرترين جوايز ادبي دنيا مي‌تواند بخت خود را براي رقابت با بهترين كتاب‌هاي داستاني دنيا و بردن من بوكر بيازمايد.

كريس وايت، رئيس بخش ادبيات داستاني شركت پخش واترستونز با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از «سابرينا» مي‌گويد: «اين رمان تصويري كه داستان يك زن گمشده را روايت مي‌كند، دومين كتاب پرفروش ما در يك ماه اخير بوده است. «نور جنگ» مايكل اونداتيه كه آن هم نامزد دريافت بوكر است، در رده اول پرفروش‌ها قرار دارد.» زيدي اسميت، نويسنده نامدار بريتانيايي از «سابرينا» به عنوان يك «شاهكار» ياد كرده است.

واترستونز و فويلز در سايت‌هاي خود مقابل نام «سابرينا» عبارت «تمام شد» را نوشته و اعلام كرده‌اند نسخه‌هاي چاپي كتاب تا نيمه‌هاي ماه جاري ميلادي در دسترس قرار مي‌گيرد. اين مشكل در سايت آمازون هم به چشم مي‌خورد. در فاصله دو هفته پس از اعلام نامزدهاي ابتدايي من بوكر، 1500 نسخه از «سابرينا» فروخته شده كه 700 نسخه كمتر از «نور جنگ» و البته 300 نسخه بيش از تريلر «قاپ‌زني» بليندا بائر (ديگر نامزد بوكر) است.

شركت گرانتا كه «سابرينا» را روانه بازار كرده، يكي از دلايل استقبال مردم را رنگي بودن آن مي‌داند. بر اساس آمار گرانتا، فروش كتاب در دو هفته اخير دو برابر و دو چاپ تازه آن در بازار عرضه شده است. نكته جالب اينكه درناسو چندان از گل كردن كتاب خود شگفت‌زده نيست. اين نويسنده ساكن شيكاگو مي‌گويد: «سال‌ها فعاليت در عرصه هنر به من آموخته چندان احساس رضايت و هيجان نداشته باشم.»

کد خبر 413188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha