پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر انرژی عربستان سعودی بدنبال توقف تجارت جدید ریاض با اتاوا، به مشتریان کانادایی اطمینان داد تامین نفت از اختلافات میان دو کشور متاثر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، خالد الفالح در بیانیه‌ای اظهار کرد عربستان همواره این سیاست قاطع را دنبال کرده که تامین نفت از ملاحظات سیاسی تاثیری نپذیرد. وی در ادامه افزود: بحران دیپلماتیک اخیر میان عربستان سعودی و کانادا به هیچ وجه روی روابط شرکت آرامکو با مشتریانش در کانادا تاثیری نخواهد داشت.

عربستان سعودی از درخواست هفته گذشته کانادا برای آزادی فوری فعالان حقوق مدنی از زندانهای عربستان به خشم آمد و با اخراج سفیر کانادا، جلوگیری از واردات غله کانادایی و پایان برنامه‌های آموزشی و پزشکی تحت حمایت دولت در کانادا واکنش نشان داد.

ارزش روابط تجاری دوجانبه میان کانادا و عربستان سعودی حدود ۴ میلیارد دلار در سال است. صادرات کانادا به عربستان حدود ۱.۱۲ میلیارد دلار یا معادل ۰.۲ درصد کل ارزش صادرات کانادا در سال ۲۰۱۷ بود.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان هر گونه تلاشهای میانجیگری میان دو کشور را رد کرد و از اتاوا خواست هر چه زودتر اشتباه بزرگ خود را اصلاح کند و اعلام کرد ریاض سرگرم بررسی اجرای اقدامات بیشتری علیه کانادا بابت مداخله در امور داخلی این کشور است.

کد خبر 413164

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha