همشهری آنلاین: رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: از پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ماه سامانه مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش و پذیرش فعال خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیررضا شاهانی با اعلام اين خبر گفت: سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامي مربوط به دوره‌های کارشناسی بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی این دانشگاه از ۱۸ مرداد ماه در سایت مرکز سنجش و پذیرش بارگذاری می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار کرد: داوطلبان در این دوره می‌توانند ۲۰ رشته محل را انتخاب کنند که لازم به پرداخت هزینه اضافی نیست.

وي گفت: طی روزهای آینده نیز دیگر سامانه‌های انتخاب رشته منتشر خواهد شد و داوطلبان دوره‌های با آزمون می‌توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند.

پايگاه اطلاع رساني واحد علوم و تحقيقات نيز منتشر كرد: پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ واحد علوم و تحقیقات، در مقطع کارشناسی پیوسته ۹ رشته فیزیک مهندسی، فیزیک، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی، مدیریت صنایع مبلمان و دکوراسیون، مدیریت امور گمرکی، زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه و علوم قرآن و حدیث صورت می‌گیرد.

متقاضیان پذیرش بدون آزمون در واحد علوم و تحقیقات لازم است با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای این دوره اقدام کنند.

متقاضیان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و کد امنیتی به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند.

داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای پذیرش در این دوره الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، شرایط ثبت نام در این دوره را ندارند. اما فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (اعم از پیوسته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبت‌نام در این دوره هستند.

بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی برنامه‌ریزی، دارندگان مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم که معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه است (حداقل لمعتین و اصول) به شرط آنکه مشمول وظیفه عمومی نبوده و همزمان در حوزه علمیه تحصیل نکنند، می‌توانند در رشته‌های گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنند.

کد خبر 413122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha