همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ساختمان‌های عمومی تهران باید در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ سال از مناطق پرخطر و پهنه‌های گسلی خارج شوند.

ساختمان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده با بيان اين خبر، افزود: با توجه به زلزله خیز بودن پایتخت، اجرایی شدن این اقدام، تهران را به مکانی امن برای زندگی مبدل خواهد کرد.

وی بیان کرد: پس از شناسایی پهنه‌های گسلی که انجام شد، شناسایی دقیق اینکه چه تعداد ساختمان عمومی اعم از مدرسه، بیمارستان، برج و ساختمان‌های پراهمیت در این پهنه‌ها قرار دارد، از دیگر اقدام هایی است که در دستور کار داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، ساختمان‌های مهم که بر پهنه‌های گسلی قرار گرفته‌اند در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارند و نباید ساخت و سازی در مناطق پرخطر انجام شود.

این مقام مسئول افزود: ساختمان‌های پراهمیتی که در مناطق پرخطر قرار دارند، بعد از 3 تا 4 دهه از عمر خود با احتساب زمانی که از ساخت خود گذرانده‌اند، به مرور از پهنه‌های گسلی خارج ‌شوند و البته باید ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های جدید را در این مناطق در دستور کار قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک 200 سال است که از زلزله مهم شهر تهران می‌گذرد، یادآور شد: یادمان نرود که زلزله خطری است که همواره تهران را تهدید می‌کند و نباید از آن غافل شویم و همواره باید نسبت به این خطری که در کمین پایتخت و دیگر شهرها قرار دارد خود را ایمن کنیم.

کد خبر 413115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha