چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قهرمان پیشین جهان در رشته ۴۰۰ متر بامانع در یک سانحه رانندگی در ۲۸ سالگی در کنیا از دنیا رفت.

نیکولاس بت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسوشيتدپرس، نيكولاس بت كه سال 2015 در رقابت‌هاي قهرماني جهان در پكن با بردن مدال طلا تاريخ‌ساز شده و روز دوشنبه از رقابت‌هاي دو و ميداني قهرماني آفريقا در نيجريه به خانه بازگشته بود، صبح روز چهارشنبه در يك منطقه تمريني در كنيا تصادف كرد و كشته شد. بت حوالي ساعت شش صبح با تويوتا پرادوي خود به موانع موجود در كنار جاده كوهستاني زد و پس از واژگون شدن خودرو، جان خود را از دست داد.

رئيس پليس ناندي كانتي كنيا اعلام كرد دونده نامدار هنگام رانندگي بين دو شهر الدورت و كاپسابت در منطقه ريف ولي در غرب اين كشور كشته شده است. اين دو شهر به دليل قرار گرفتن در بلندي از مهم‌ترين مناطق تمريني براي دوندگان استقامت و نيمه‌استقامت كنيا هستند؛ كشوري كه در رشته دو و ميداني گذشته‌اي پرافتخار دارد و دوندگان آن جزو رقيبان اصلي رشته‌هاي استقامت و نيمه‌استقامت به شمار مي‌روند.

تفاوت بت با ديگران ورزشكاران و دوندگان كنيايي اين بود كه توانست نخستين مدال طلاي قهرماني جهان را در رشته‌اي كمتر از 800 متر براي اين كشور به ارمغان بياورد. او در پكن قهرمان رشته 400 متر بامانع شد و يك سال پيش از آن در همين رشته و رشته چهار در 400 متر امدادي مدال برنز را از بازي‌هاي قهرماني آفريقا به دست آورده بود.

آرون بت، برادر دوقلوي نيكولاس هم مانند او در دو و ميداني فعاليت مي‌كند و عضو تيم ملي كنياست. او يكي از چهار دونده رشته چهار در 400 متر بود كه هفته گذشته توانستند در رقابت‌هاي قهرماني آفريقا در نيجريه مدال طلا بگيرند. نيكولاس فقيد جزو آو تيم نبود.

کد خبر 413090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha