همشهری آنلاین: الهه احمدی، قهرمان تیراندازی بانوان به عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ معرفی شد.

لهه احمدی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که همه منتظر بودند کیمیا علیزاده به عنوان اولین پرچمدار ایران زن ایران در بازی‌های آسیایی جلوی تمامی ورزشکاران در رژه روز افتتاحیه در جاکارتا حرکت کند، مصدومیت شدید او باعث شد تا رویای پرچمداری برایش به پایان برسد.

روز گذشته وزیر ورزش اعلام کرد جانشین کیمیا علیزاده قطعا یکی از ورزشکاران زن خواهد بود. الهه احمدی و خواهران منصوریان گزینه‌های اصلی محسوب می‌شدند كه در نهایت همانطور که پیش‌بینی می‌شد، الهه احمدی به عنوان پرچمدار جدید معرفی شد.

در یک دهه اخیر این بانوی تیرانداز یکی از موفق‌ترین زنان ورزشکار ایران بوده و توانسته در 2 دوره المپیک تا یک قدیمی مدال هم پیش برود.

الهه احمدی که يك فرزند دارد، بارها از داستان‌های سخت زندگی ورزشی‌اش به خاطر داشتن یک بچه کوچک سخن گفته و به همین خاطر به مادر قهرمان مشهور شده است.

این برای نخستین بار است که در بازی‌های آسیایی، پرچمدار کاروان ایران یک زن خواهد بود.

بازی‌های آسیایی 2018 از 27 مردادماه تا 11 شهریورماه در 2 شهر اندونزی برگزار می‌شود.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در این باره گفت: با ابراز تاسف از مصدومیت کیمیا علیزاده و باتوجه به گزارش رییس فدراسیون پزشکی ورزشی برای حفظ سلامت این قهرمان بزرگ، ستاد عالی تصمیم گرفت سرکار خانم الهه احمدی را بعنوان یک مادر قهرمان که توانسته به رغم مسئولیت خانواده و فرزند، دوبار در المپیک حضور داشته باشد و دارنده مقام ششم بازیهای المپیک لندن است و البته نفر دوم گزینه‌های قبلی بعد از خانم علیزاده به عنوان پرچمدار ایران انتخاب کند.

کد خبر 413039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha