همشهری آنلاین: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نسبت به موضوع مسدود کردن حساب‌های شهرداری تهران توسط سازمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد.

هاشم زائی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از شهرنوشت، عبدالرضا هاشم زائی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام سازمان تامین اجتماعی که به منظور اعلام وصول مطالبات اقدام به مسدودسازی برخی حساب‌های بانکی شهرداری تهران کرده است، گفت: این چنین رفتارهای تند و چکشی در مقابل یک نهاد خدماتی و مردمی به هیچ عنوان پذیرفته نیست زیرا بر روند خدمات‌رسانی به مردم تاثیر منفی می‌گذارد.

وي با بیان اینکه از بعد قانونی سازمان تامین اجتماعی این اختیار را دارد که در ارتباط با وصول مطالبات و معوقاتش از یک سازمان یا شرکت از چنین رفتارهای تندی استفاده کند اما این رفتارهای تند در مقابل یک نهاد خدماتی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: با بسته شدن حساب‌های بانکی که مشکلی حل نمی‌شود بلکه بر شدت و دامنه مشکلات افزوده می‌شود.

هاشم زائی خاطر نشان کرد: این امکان و فضا برای شهرداری تهران وجود دارد که گزارش این رفتار قهرآمیز سازمان تامین اجتماعی را به کمیسیون شوراها بدهد تا بررسی‌های لازم انجام شود و اعضای کمیسیون در این زمینه حکمیت کنند. زیرا به شخصه معتقدم با وجود آنکه سازمان تامین اجتماعی برای وصول مطالباتش امکانات حقوقی و قضایی دارد، اما اقدام اخیرش در قبال شهرداری تهران به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه مسئولان مالی سازمان تامین اجتماعی باید با تعامل و جلسات مشترک با مسئولان حوزه مالی و اداری شهرداری تهران این مشکلات و اختلافات مالی را برطرف کنند، افزود: ممکن است سازمان تامین اجتماعی بتواند با یک شرکت که 50 نیرو دارد این چنین برخورد کند، اما مگر می‌شود به دلیل اختلافات حقوقی و مالی یک شهر را فلج کرد؟

وی ادامه داد: این شکل برخوردهای چکشی مخالف منافع یک شهر و ساکنانش است. نمی‌توان حساب‌های مالی نهادی را بست که هر لحظه در حال ارائه خدمات به شهروندان است زیرا اگر دچار سلسله مشکلات حقوقی و مالی از این دست شود، بی‌شک در روند خدمت‌رسانی به مردم مشکل پیش می‌آید. درست است که شهرداری تهران نیز باید بدهی‌هایش را در یک مدت زمان منطقی پرداخت کند، اما اینگونه مشکلات باید با یک تعامل حقوقی بین طرفین برطرف شود و لزومی به رفتارهای قهری و برخوردهای قانونی تند نیست.

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران روز یکشنبه اعلام کرد به دلیل شکایت‌هایی که سازمان تامین اجتماعی از شهرداری تهران داشته است بعضی از حساب‌های شهرداری مسدود شده است.

کد خبر 413037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha