همشهری آنلاین: آتش‌سوزی شمال کالیفرنیا که پنجم مرداد آغاز شده اکنون به بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ این منطقه تبدیل شده و مساحتی به وسعت کلان شهر لس‌آنجلس را در شعله‌های خود بلعیده است.

بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا در حال گسترش است

به گزارش دويچه وله، آتش‌نشان‌های کالیفرنیا درگیر نبردی نابرابر با بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ این ایالت شده‌اند. به نقل از مقامات کالیفرنیا تا کنون ۱۱۵ هزار هکتار از مساحت شمال کالیفرنیا - یعنی مساحتی به وسعت کلان شهر لس‌آنجلس- طعمه حریق شده است.

این آتش‌سوزی که "کمپلکس مندیسینو" نام گرفته ۲۷ ژوئیه (پنجم مرداد) شعله‌ور شد و در یازده روز گذشته هر روز مساحت بیشتری را در خود بلعیده است.

آتش‌نشانی کالیفرنیا می‌گوید تا کنون تنها موفق به مهار حدود ۳۰ درصد از شعله‌های آتش شده است.

این شعله‌ها هرچند در مناطق دورافتاده سر کشید‌ه‌اند، اما هزاران نفر از ساکنان شمال کالفیرنیا را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. تا کنون دو نفر در این آتش‌سوزی کشته و ۷۰ ساختمان ویران شدند.

همزمان در یک آتش‌سوزی دیگر به نام "کار" در شمال کالیفرنیا که هنوز مهار نشده است، هفت نفر کشته شدند.

شمال کالیفرنیا هفت ماه پیش هم شاهد یک ‌آتش‌سوزی سهمگین بود. شعله‌هایی که چهارم دسامبر در این منطقه گسترده شد، مساحتی به وسعت ۱۱۴۰ کیلومتر مربع از جنگل‌و بیشه‌های شمال کالیفرنیا را به زمین سوخته تبدیل کردند. "آتش توماس" در ماه دسامبر بدترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا بود.

کد خبر 413009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha