همشهری آنلاین: نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی وجود رسانه آزاد را از ضروریات یک جامعه مردم سالار دانست و گفت: اگر رسانه آزاد باشد جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود.

علی مطهری

به گزارش ايرنا، علی مطهری درباره نقش و حرفه خبرنگاری اظهارداشت: خبرنگاران نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و نقش غیرمستقیم در بسیاری از وقایع دارند. آنها دیده بانانی هستند که حوادث جامعه را رصد می‌کنند.

وی با بیان این که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است، ادامه داد: این میزان در نظر گرفته شده برای رسانه در اداره جامعه بسیار موثر است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رسانه بتواند وظیفه خود را در اطلاع رسانی به درستی انجام دهد، می‌تواند از بروز بسیار از فسادها از جمله فسادهای مالی جلوگیری کند.

مطهری همچنین به رعایت برخی اصول توسط خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگار باید آموزش لازم را به صورت حرفه‌ای ببیند و سواد لازم در زمینه شغل خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیده می‌شود که خبرنگار فهم درستی از یک رویداد ندارد که این موضوع باعث انتقال نادرست اخبار می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس صداقت و انصاف را از اصول خبرنگاری دانست و تاکید کرد: خبرنگار گرایش سیاسی خود را نباید در خبری که منتشر می‌کند، دخالت دهد و آنچه را که می‌بیند و می‌شنود، دقیقا همان را اطلاع رسانی کند.

وی جسارت را از ویژگی‌های این حرفه عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگار باید جسارت ورود به مسائل مهم را که معمولا دولت‌ها مایل به ورود خبرنگاران نیستند، داشته باشد تا افکار عمومی را در این زمینه روشن کند.

نایب رییس دوم مجلس روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفت و برای آنان در این عرصه آرزوی موفقیت کرد.

هفتم مرداد ماه سالگرد شهادت محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست جاهلان، در تقویم رسمی ایران 'روز خبرنگار' نامگذاری شده است.

کد خبر 413002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha