همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در عرصه‌های مختلف گفت: خبرنگاران برای خدمات رسانی بهتر بنیاد شهید به ایثارگران و خانواده‌های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این نهاد را یاری کنند.

 سید محمد علی شهیدی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از اینکه شما خبرنگاران بنیاد شهید را یاری می کنید، تقدیر می کنم زیرا هر زمانی که با ایثار و شهادت جلو آمدیم، پیروز شدیم و معتقدیم آنچه باعث بقا و دوام ما شد، همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به ثبت ١٧ مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی به نام روز خبرنگار در تقویم ملی کشور اشاره کرد و گفت: این فرهنگ را همانطور که رهبری فرمودند باید در جامعه نهادینه کنیم و ما به عنوان بنیاد شهید و اصحاب رسانه در این راه وظیفه داریم.

شهیدی تصریح کرد: گام هایی که برای ایثار و شهادت برداشته شده، کافی نیست و گرد غربت بر جامعه ایثارگری نشسته است؛ شما رسانه‌ها وظیفه دارید این گرد را از چهره والدین شهدا و ایثارگران پاک کنید.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ناامیدی در جامعه توسط دشمنان به مردم القا شده است و شما رسانه‌ها باید در شرایط فعلی امیدواری را در جامعه به وجود آورید؛ اکنون کشور با توجه به هجمه آمریکا دچار التهاب شده است و باید آرامش را در جامعه به وجود بیاوریم و درصدی از این وظیفه بر دوش رسانه ها است و همه مسئولان باید آرامش را برگردانند و مشکلات را حل کنند.

شهیدی تصریح کرد: در حوزه ایثار و شهادت وظایفی داریم که باید آنها را انجام دهیم و سعی کردیم این فرهنگ را توسعه دهیم و دبیرخانه ای برای همین منظور فعال شده است؛ ایثار همان از خودگذشتگی است و همه باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی نسبت به بنیاد شهید و ایثارگران کم لطفی می شود و جملاتی که نوشته می شود برای ایثارگران گران تمام می شود و در مجلس شورای اسلامی موضوع سهمیه ایثارگران در کنکور بحث شد و برخی می گفتند این باعث افت تحصیلی می شود.

شهیدی با بیان اینکه ٩ هزار نخبه، هزار و ٢٠٠ عضو هیات علمی و 54 هزار دانش آموز (٢٠ درصد آنها نخبه هستند)، داریم، اظهار داشت: اینها همه افتخار است و در آزمون دستیاری پزشکی ١٠ نفر پذیرفته شدند که دو نفر از آنها بدون احتساب سهمیه ایثارگران بودند.

وی خاطرنشان کرد: شما رسانه ها ما را یاری کنید زیرا وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و نباید بگذاریم ایثارگران در جامعه فراموش شوند. انقلاب برای ما بسیار هزینه داشته است و ایثارگرانی هستند که مدت ٣٠ سال در آسایشگاه به سر می برند.

معاون رئیس جمهوری گفت: نسل چهارمی در کشور داریم که همه وظیفه داریم آنها را با ایثارگری ها آشنا کنیم اگرچه کارهایی شده است اما ما بیش از اینها مدیون جامعه ایثارگری هستیم.

وی تاکید کرد: هدف بنیاد شهید خدمت به ایثارگران است و اگر شما رسانه‌ها می خواهید نقدی از بنیاد داشته باشید، باید منصفانه باشد و ما به عنوان بنیاد شهید هم با شما همکاری می کنیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید خبرنگار سید حمید رضا حسینی شهید منا و خبرنگاران برتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

کد خبر 412991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha