همشهری آنلاین: منابع خبری گزارش دادند: تلفات زلزله پرقدرت ۶.۹ ریشتری جزیره لومبوک اندونزی در شرق این کشور به ۱۰۰ نفر افزایش یافت و تاکنون بیش از ۲ هزار گردشگر از این منطقه که شاهد ۲۳۰ پس لرزه بوده، تخلیه شده اند.

۲۳۰ پس لرزه در زلزله اندونزی | شمار قربانیان به ۱۰۰ نفر افزایش یافت

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، از رسانه های اندونزیایی، از روز پنجشنبه که این زلزله رخ داده این منطقه در شرق اندونزی شاهد بیش از 230 پس لرزه بوده که شدیدترین آن صبح دوشنبه ساعت 6 صبح به وقت محلی به قدرت 5.5 ریشتر رخ داد.

برخی خبرنگاران رسانه های مختلف فعال در جنوب شرق آسیا که در منطقه حضور دارند درصفحات اجتماعی خود تصاویر و گزارش های متعددی دراین زمینه منتشر کردند.

'جیمز ماسولا' خبرنگار سیدنی مورنینگ هرالد در این زمینه گزارش داد: مردم این منطقه از اندونزی 3 شب گذشته را در خیابان ها به سربردند. اوضاع دراین منطقه بسیار خطرناک و حساس است. زلزله شدید رخ داده و پس لرزه دوم 7 ریشتری آن هزاران خانه را دراین منطقه نابود کرده ، بازماندگان عمدتا در خیابان ها و درکنار روی تل های فروریخته از خانه هایشان هستند و صدها گردشگر خارجی در محل سرگردان هستند.

هزاران دستگاه از ساختمان های این منطقه که هفته گذشته اولین بار با زلزله 6.4 ریشتری لرزیده بود، در پی زلزله دوم کاملا فروریخته است.

جزیره لومبوک روز(29 جولای) هفتم مرداد با اولین زلزله پرقدرت 6.4 ریشتری لرزید که 17 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.

زمین لرزه دوم درهمین منطقه تاکنون صدها زخمی و 100 کشته برجای گذاشته است.

طبق گزارش رسانه های اندونزی از جمله جاکارتا پست تاکنون 2 هزار نفر گردشگر خارجی از منطقه تخلیه شدند اما به گفته مقامات محلی هنوز حدود یک هزار نفر گردشگر دیگر در منطقه حضور دارند.

اندونزی که بر روی کمربند آتش در اقیانوس آرام قرار گرفته همواره شاهد شدیدترین زلزله های جهان است. سونامی رخ داده در اقیانوس هند پس از زلزله ای مهیب در سال 2004 جان حدود 226 هزار نفر را در 13 کشور گرفت که 120 هزار نفر از آنان در اندونزی کشته شدند.

کد خبر 412985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha