همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۱۲ در مورد طرح احداث قطار سبک شهری (LRT) در این منطقه گفت: مطالعات فنی اجرای این طرح انجام شده است و اجرایی شدن آن منوط به تصویب سازمان‌های بالا دستی است.

پيمان محسني، شهردار منطقه ۱۲ افزود: ما می‌توانیم از قطار سبک شهری به عنوان یک وسیله گردشگری در رینگ گردشگری یعنی از بهارستان به بازار و بعد از آن نیز خیابان سرچشمه استفاده کنیم و از آن جایی که این پروژه‌ در سطح خیابان تعبیه می‌شود، کمترین هزینه را نیز در بر خواهد داشت و می‌توانیم در پی راه‌اندازی این وسیله تفاهمنامه ای نیز با مراکز گردشگری منعقد کنیم که تورهای گردشگری از رینگ گردشگری منطقه ۱۲ استفاده ویژه‌ای کند.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به این که تعداد گردشگران در این منطقه دو برابر شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های عمیق‌تر در رینگ گردشگری منطقه ۱۲ می‌تواند فضای متفاوت‌تری در حوزه گردشگری ایجاد کند که به دنبال آن هستیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پیمان محسنی با اشاره به پروژه‌های منطقه و وضعیت خانه "ابتهاج" گفت: این خانه که یکی از خانه های قدیمی و واجد شرایط میراثی منطقه ۱۲ محسوب می‌شود، چندی پیش تملک و در حال‌ حاضر نیز آماده بهره‌برداری برای عموم است.

او با بیان این‌که کاربریِ در نظر گرفته شده برای این خانه که در محله "ایران" قرار دارد، فرهنگی پیش‌بینی شده است، گفت‌: می‌توانیم این خانه تاریخی را به یک پاتوق فرهنگی یا موزه اسناد شهرداری تبدیل کنیم.

محسنی با اشاره به این‌که افتتاح این خانه در نوبت بهره‌برداری قرار دارد، اظهار کرد: البته از اول شهریور ماه فاز اول افتتاح خانه "ابتهاج" آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۱۲ در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرانجام پیاده راه ۱۷ شهریور نیز با بیان این‌که در سال ۸۵ این پیاده راه با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجرایی شد، بیان‌ کرد: حالا با توجه به نارضایتی مردم از این پیاده‌راه مقرر شده است که در فاز اول حدفاصل میدان شهدا تا صفا و در فاز دوم از صفا تا میدان امام حسین (ع) برای وسایل حمل و نقل عمومی و امدادی بازگشایی شود.

او با اشاره به این که بازار تهران یکی از جاذبه‌های بزرگ منطقه ۱۲ است گفت: بازار تهران ۱۱۲ هکتار مساحت دارد که بیشترین بافت فرسوده مصوب را دارد و برای نوسازی آن باید فکری کرد.

شهردار منطقه ۱۲ در مورد سرانجام ساماندهی بازارچه تاریخی عودلاجان، با بیان این‌که با همکاری میراث، کسبه و شهرداری تهران بازارچه سنتی عودلاجان احیا شد، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به اقدام‌هاي انجام شده در عودلاجان این منطقه به قطب صنایع دستی بدل شود تا گردشگرانی که به بافت تاریخی می‌آیند در همین جا صنایع دستی را خریداری کنند. البته چندی پیش آقای مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی با حضور در این بازارچه قول همکاری داد تا بتوانیم بازارچه عودلاجان را به قطب صنایع دستی تهران تبدیل کنیم.

محسنی در ادامه‌ صحبت‌های خود در مورد گاراژ عودلاجان نیز، گفت‌: این گاراژ متعلق به شهرداری است و به دنبال آن هستیم که در طرحی تلفیقی با محور بازار، این جا را به پاتوق توریسم‌ها و بوم‌گردی تبدیل کنیم.

او افزود: برنامه‌های خاصی برای بازارچه عودلاجان داریم و بزودی طرح‌های خاص برای این بازار متناسب با روزهای هفته‌ همچون پاساژ پروانه که در حال‌ حاضر به یک قطب جمعه بازاری تبدیل شده است، اجرا می‌کنیم.

  • شناسایی ۱۹۹۳ پلاک خطرناک در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ همچنین در مورد وضعیت ایمنی منطقه ۱۲ نیز با اشاره به این که بعد از حادثه ساختمان پلاسکو دغدغه‌های ایمنی شدت پیدا کرد، ادامه‌ داد: با کمک سازمان آتش نشانی، پلاک‌های خطرناک در سطح منطقه و بازار را شناسایی کرده‌ایم که ۱۹۹۳ پلاک خطرناک در منطقه شناسایی شده است و تنها ۹۹۸ پلاک در داخل بازار تهران قرار داشت.

شهردار منطقه ۱۲ گفت: پلاک‌های خطرناک در سه دسته اولویت بندی شده‌اند. طی ۱۱ ماه گذشته با همکاری مقام قضایی ۱۰ پاساژ که در اولویت اول خطر قرار داشتند، پلمپ شده است و ۲۰ پاساژ نیز مورد بازسازی و ایمن سازی قرار گرفتند.

محسنی با بیان این که حدود ۲۵ درصد از حریق بازار به علت اتصالات برق است، گفت‌: به همین دلیل با کمک دستگاه‌های مختلف نسبت به ایمن سازی سیستم برق رسانی تا پشت کنتور اقدام کرده و بعد از آن نیز با همکاری کسبه توانستیم وضعیت سیم کشی بازار را بهبود ببخشیم.

او در مورد تخریب خانه‌ها در محله هرندی در دوره مدیریت قبلی پیشین به بهانه اجرای طرح ارتقا سطح زندگی در محله هرندی، بیان‌ کرد: املاک شهرداری در دوره مدیریت شهری جدید، بر اساس نیاز در احداث پروژه‌ها تملک یا تخریب می‌شود، اما در دوره گذشته عرصه های محله هرندی، دندانه‌ای خریداری و تخریب شده است و حالا همان خانه‌های تخریب شده به فضای بی دفاع شهری بدل شده‌اند.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به این که پلاک‌های قرمز در محله هرندی شناسایی شده‌اند، اما نحوه برخوردمان با این پلاک‌ها کاملا متفاوت از دوره قبل است، خاطر نشان کرد: باید برخورد فرهنگی باشد که به صورت ویژه‌ در حال‌ برنامه‌ریزی هستیم.

او در ادامه‌ با تاکید بر این‌که طرح‌هایی که تحت عنوان "ارتقا سطح زندگی " در محله هرندی تعریف شد نیاز به بازنگری دارد، گفت: آن طرحی که روی کاغذ بود در اجرا فرق کرده است و حالا روی دست ما باقی مانده است و باید طرح‌های ویژه‌ را مورد بازنگری قرار دهیم و در ابتدا در مقیاس کوچک به صورت پایلوت اجرایی کرده و بعد از آن نیز در صورت موفق بودن آن را گسترش دهیم.

محسنی در مورد حیات شبانه در منطقه ۱۲، بیان‌ کرد: ۱۳ ـ ۱۴ راسته صنفی در منطقه وجود دارد و ۱۱۲ هکتار بازار نیز در این منطقه وجود دارد که بعد از ساعات اداری دچار شب مردگی می‌شود که به همین دلیل در راسته‌های باب همایون و سی تیر و ... با استقرار ون کافه‌ها سعی کرده‌ایم نشاط را در منطقه در شب باز گردانیم. البته باید روز به روز اوضاعمان بهتر شود اما طی این مدت با اقدام‌هايي كه انجام شده است حدود دو برابر گردشگران افزایش یافته‌اند.

او در مورد فریز شدن محله‌هاي دارای بافت فرسوده و تاریخی، گفت‌: در دوره مدیریت جدید طی رایزنی با سازمان میراث فرهنگی مقرر شد که کمک کنند تا طرح‌های مخصوص این گونه محلات تهیه و املاک فاخر حفظ شود، اما مابقی ساختمان‌ها مورد ساخت و ساز قرار گیرند.

کد خبر 412954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha