همشهری آنلاین: کتاب تازه منتشر شده «آموزش مبادی‌العربیه به روش دسته بندی و نمودار» اثری تمام آموزشی است که با شیوه‌ای جذاب به آسان‌سازی فراگیری زبان عربی به زبان‌آموزان کمک می‌کند.

آسان‌سازی آموزش مبادی‌العربیه به روش دسته‌بندی و نمودار

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، کتاب اصلی و چهار جلدی آموزش مبادی‌العربیه نوشته رشید شرتونی نویسنده مسیحی لبنانی سال‌هاست به عنوان یکی از منابع جدی درسی در چهار دوره تحصیلی و 16 واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

در این میان مجتبی رحماندوست مدرس دانشگاه با توجه به این نکته که اغلب دانشجویان در کلاس‌های درس نمودارهای آموزشی روی تخته را در جزوه‌ های خود ترسیم می‌کنند، با انتشار کتابی، این دسته‌بندی‌ها و نمودارهای درختی را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد اما بر این مساله تاکید کرد که در برخی موارد مراجعه به کتاب اصلی نیز لازم است.

تجربه‌های این مدرس دانشگاه در استفاده از این روش طی سال‌های 1374 تا 1390 با انتشار نسخه اولیه این کتاب با نام دیگری بسیار مورد استقبال دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان به ویژه در زمان برگزاری امتحانات قرار گرفت و باعث افزایش سرعت فراگیری آموزش زبان به آن‌ها می‌شد.

نویسنده، اثر اولیه را سال‌ها پیش بر اساس یادادشت‌های اولیه‌اش منتشر کرده و بارها تجدید چاپ کرده بود ولی در ادامه متوجه وجود غلط‌های متعددی در کتاب، حتی در نمودارهای درختی و دسته‌بندی‌ها می‌شود و با صرف زمانی حدود هزار ساعت دست به اصلاح و ویرایش جدی این کتاب می‌زند و در نهایت با نام جدیدی آن را منتشر می‌کند.

این اثر هم‌اکنون با نام جدید خود «آموزش مبادی‌العربیه به روش دسته‌بندی و نمودار» در 358 صفحه و با شمارگان هزار نسخه و قیمت 26هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی روانه بازار کتاب شده است.

در پیشگفتار این کتاب همچنین توضیح داده شده است که این اثر خلاصه‌شده‌ِ جلد چهارم کتاب مبادی‌العربیه و حاوی مهم‌ترین موضوع‌های آن نیز هست و از آن‌جا که تنها به محتوای درسی (نه به تمرین‌های هر درسی) پرداخته‌ است، می‌تواند برای کسانی که با کتاب اولیه سروکار دارند و هم برای کسانی که کتاب جدید را مطالعه می‌کنند، مفید باشد.

کتاب «آموزش مبادی‌العربیه به روش دسته‌بندی و نمودار» در فروشگاه‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی عرضه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر و دیگر آثار دفتر نشر را از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی  www.daftarnashr.com/book نیز خریداری کنند.

کد خبر 412925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha