همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این‌گونه نیست که امکانات شنود بی‌ضابطه در اختیار دستگاه‌های مختلف باشد.

وزیر ارتباطات

 به گزارش ايرنا، محمدجواد آذری جهرمی،  درباره وجود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شنود در اختیار دستگاه‌های مختلف و ضوابط آن گفت: این یک ادعاست اگر مصداقی دارید اعلام کنید ولی وجود این امکانات با ضوابط در اختیار هست.

او همچنین در واکنش به اینکه بعضا سوء استفاده‌هایی از این امکانات می‌شود نیز گفت: اگر کسی شاهد این موارد بوده است می‌تواند شکایت کند اما در حال حاضر وزارت ارتباطات بر آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد نظارت می‌کند و اگر تخلفی باشد گزارش می‌دهد. مثلا در موضوع هک سایت جمعیت خیریه امام علی(ع) من اعلام کردم که در این باره گزارشی به شورای عالی امنیت ملی داده ام.

  • در بحث شنود مهم دستور و حكم قضايي است

آذری جهرمی افزود: در بحث شنود مهم دستور و حکم قضایی است که مجوز این کار را می‌دهد و باید به درستی صادر شود.

  • دیجی کالا ارزی نگرفته است

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه «دیجی کالا» ارزی را بابت واردات تلفن همراه دریافت نکرده است، گفت: این شرکت، نوعی پنل بوجود آورده که فروشندگان می‌توانند گوشی‌های خود را آنجا بفروشند و طبیعتا زمانی که بازار دچار نوسان است و فروشندگان داد و ستد انجام نمی‌دهند، در دیجی کالا نیز فروشی صورت نمی‌گیرد.

آذری جهرمی ادامه داد: آن چه که در ظاهر اطلاع داریم، این است که دیجی کالا به عنوان واردکننده یا نمایندگی رسمی در کشور فعالیت نمی‌کند.

وی افزود: آخرین گزارشی که در این موضوع دریافت کردم، نشان می‌دهد از آنجا که فروشندگان، گوشی‌های تلفن همراه را در این سامانه خرید اینترنتی عرضه می‌کنند، گوشی‌های مختلف قیمت‌های مختلف دارد، زیرا فروشندگان متفاوتی وجود دارد.

وزیر ارتباطات گفت: نکته دوم اینکه برخی گزارش‌ها وجود داشت که دیجی کالا به واسطه شرکت‌های دیگر گوشی وارد کرده که در این خصوص اطلاعی ندارم و باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد، اما این شرکت به عنوان واردکننده رسمی گوشی که ارز گرفته باشد، در لیست نبوده است.

در هفته‌های اخیر عدم ارائه گوشی در سایت دیجی کالا، زمینه ساز شایعاتی در خصوص این سامانه اینترنتی شده بود.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره کاربران پیام‌رسان های داخلی اظهار داشت: این پیام‌رسان ها حدود 10 میلیون نفر نصب فعال دارند که متعلق به 7.5 میلیون نفر است.

کد خبر 412917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha