همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: نقش خبرنگاران در شرایط کنونی، خاص و ویژه است از رسانه‌ها می‌خواهم که در این شرایط التهاب‌افرینی نکنند.

مراسم روز خبرنگار با حضور وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سيد حسن هاشمي گفت: در شرایط کنونی، بيشتر از قبل، به وحدت و همبستگي ملي نياز داريم، از خبرنگارانی که در اين شرايط، در جهت تقويت خودباوری، افزايش همبستگی ملی و آرامش بخشیدن به جامعه کمک می‌کنند، تشكر مي‌كنم.

  • بايد تدبير كنيم

وزير بهداشت افزود: درست است که از دولت، مجلس، قوه قضاییه، تریبون‌های مختلف، گروه‌های سیاسی و افراد تصمیم‌گیر و سیاستگذاران حوزه اقتصادی گله داریم اما در حال حاضر،  تهدیدی پیش‌روی ماست که بیش از هر زمان دیگر، بايد تدبير كنيم و اعتماد به نفس داشته باشيم.

هاشمي گفت: هر کدام از ما در هر جایگاهی اعم از شهروند، کارمند، خبرنگار، وزیر، وکیل، فرماندار، استاندار و امام جمعه، باید ببینیم تا چه ميزان در جهت تضعیف یا ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، تلاش کرده ایم و چنانچه عملکردمان در این زمینه منفی بوده است، تجدید نظر کنیم.

  • با كاهش اعتماد عمومي، زمينه طمع‌ورزي بيگانگان افزايش مي‌يابد

وزير بهداشت اظهار داشت: هر زمان سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نسبت به مجموعه حاکمیت و دولت کاهش پیدا کند، زمینه طمع‌ورزی بیگانگان نسبت به تمامیت ارضی، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بیشتر می‌شود، پس بايد مراقب بود.

هاشمي گفت: معتقدم كه در بخش رسانه اعم از ملی، مکتوب و مجازی، تریبون‌های نماز جمعه، مجلس و حتی هیات دولت و بخش فرهیختگان، اشتباهات و خطاهایی داشته ایم که سبب شده است كه طمع بیگانگان نسبت به به تمامیت ارضی کشور افزایش پيدا كند. اگرچه این نافی اشتباهات افراد تصمیم‌گیر و سیاستگذاران نیست اما اگر اشتباهات خودمان را نپذیریم، هیچگاه در صدد اصلاح آنها بر نخواهیم آمد.

  • مردم را ناميد نكنيم | گرفتار رقابت، قدرت و طمع نشويم

وزير بهداشت گفت: در شرایط کنونی، آیه یأس نخوانیم و مردم را ناميد نكنيم . ما دوران بسیار سخت‌تری را پشت سر گذاشته ایم. این دوره را نیز با موفقیت خواهیم گذراند، مگر اینکه گرفتار رقابت‌های خودمان از سطوح بالای مدیران تا میانی شویم. کشور از همین رقابت‌ها ضرر کرده که ریشه آن هم، قدرت و طمع انسان است.

هاشمی افزود: می‌توان تیتر اخبار را مثبت انتخاب و خدمات و اقدامات انجام شده در کشور را درست معرفی كرد اما متاسفانه رقابت‌های موجود، مانع از این می‌شود که تلاش‌های گسترده در حوزه‌های مختلف را به شکل مطلوب معرفی کنیم.

  •  نقدهاي عالمانه خبرنگاران

وزير بهداشت از خبرنگاران حوزه سلامت تشكر كرد و گفت: خبرنگاران حوزه سلامت، کمک زیادی به این حوزه کردند، در سال‌های اخیر، مناسب و خوب اطلاع‌رسانی كرده اند. نقدهای عالمانه، مطرح كردند که به پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته، کمک کرد.

  • در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي بايد مراقب بود

هاشمی در بخش ديگري از سخنان خود به حوزه دارو و تجهيزات پزشكي هم اشاره كرد و تاكيد كرد: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا بسیار باید مراقب باشیم. در این حوزه‌ها به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌شود تا کمترین رنج و ناراحتی برای مردم ایجاد شود.کار کردن در این شرایط راحت نیست اما شیرین است و همواره به همكارانم مي‌گويم اگر کار کردن سخت نبود، نیازی به وجود ما نبود.

او خطاب به خبرنگاران گفت: مطمئن باشيد كه آنچه سخنگو، معاونان و مدیران وزارت بهداشت بر زبان می‌آورند، جز راستی و حقیقت، نیست. بنابراين اگر سخنگوی وزارت بهداشت در مورد موضوعي می‌گوید، نگران نباشید، حتما بدانید که تمهیداتی پیش‌بيني شده است.

وزير بهداشت گفت: اطمینان داشته باشید که اگر موضوعی نیاز به اطلاع‌رسانی داشته باشد، حتما این کار را خواهیم کرد چرا كه از حاشيه پرهيز مي‌كنيم.

  • تفاوت بين ماجراجويي و خبرنگاري

هاشمي تاكيد كرد: اطمینان دارم که خبرنگاران حوزه سلامت بین ماجراجویی و خبرنگاری، تفاوت قائل هستند و به حل مشکلات جامعه با آرامش کمک می‌کنند، از خبرنگارانی که به متن یعنی حقوق و انتظارات به حق مردم، توجه دارند، سپاسگزارم.

  • فارغ از بازي‌هاي سياسي، به سلامت مردم كمك كنيم

در اين مراسم، دكتر ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت هم روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه تبريك گفت و اظهار داشت: بايد همچون قبل، فارغ از بازی‌های سیاسی، منافع فردی و گروهی برای خدمت به مردم تلاش كنيم چرا كه تجربه نشان داده است كه با همدلی می‌توان کارها را خوب پیش برد.

سخنگوي وزارت بهداشت افزود: در شرايط كنوني با همدلي و همكاري مستمر با رسانه همچون قبل مي‌توانيم در جهت تامين و حفظ سلامت مردم تلاش كنيم.

  • رسانه‌ها بيمه‌كننده انقلاب هستند

در مراسم روز خبرنگار، دكتر عباس زارع نژاد، مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت هم در سخناني از خبرنگاران حوزه سلامت قدرداني كرد و گفت: رسانه‌ها بيمه‌كننده انقلاب و استمرار آن هستند.

زارع نژاد افزود: در سال‌هاي اخير هم دسترسي به اطلاعات و هم سطح سواد رسانه مردم، افزايش يافته است و در اين ميان خبرنگاران نقش موثري داشته اند.

کد خبر 412890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha