علی مولوی: شاید پیش از این، سخت می‌شد تصور کرد که روزی بازی‌ای مثل «هری پاتر» را در گوشی‌های هوشمندمان داشته باشیم.

دوچرخه شماره ۹۳۵

اين سبك از بازي‌ها، نياز به گرافيك بالا و ابزار بسياري دارند كه معمولاً در كامپيوتر يا كنسول‌هاي بازي در دسترس بودند.

اما شركت «جَم سيتي» با هم‌كاري شركت «برادران وارنر»، بازي «هري پاتر: معماي هاگوارتز» را ساخته‌اند و حالا مي‌توانيم مدرسه‌ي هاگوارتز را توي جيبمان داشته باشيم!

اين بازي برخلاف نامش، ربط چنداني به خود هري پاتر ندارد و فقط ماجراهايش در دنياي جادويي هري پاتر اتفاق مي‌افتد. درواقع داستان بازي از چندين سال پيش از ورود هري پاتر به مدرسه‌ي جادوگري هاگوارتز آغاز مي‌شود.

در ابتدا بايد شخصيت خودتان را بسازيد، نوع چهره و موها و لباس‌هايتان را انتخاب كنيد و وارد داستان شويد. از آن‌جايي كه اين بازي با هم‌كاري شركت برادران وارنر ساخته شده، فضاسازي آن كاملاً شبيه دنياي آشنايي ساخته شده‌اند كه در فيلم‌هاي هري پاتر ديده‌ايد.

طراحي شخصيت‌هاي بازي هم كاملاً براساس فيلم‌هاي هري پاتر و بازيگران آن است و اگر از هواداران اين مجموعه باشيد، در اين بازي اصلاً احساس غريبي نمي‌كنيد! مي‌توانيد در طبقات مختلف هاگوارتز قدم بزنيد، سر كلاس‌ها حاضر شويد، درس‌ها را پاس كنيد و حتي كمي «پروفسور اسنيپ» را اذيت كنيد!

البته معماي هاگوارتز، در سبك بازي اكشن نيست، يك بازي ماجراجويي است كه شما در آن درست مانند شخصيت يك كتاب، بايد در مسير داستان حركت كنيد و در بخش‌هايي از داستان، تصميم‌هايي بگيريد كه مي‌تواند سرنوشت شما و قصه‌ي بازي را تغيير دهد.

بازي معماي هاگوارتز، گرافيك بسيار خوب و بالايي دارد، اما بازي نسبتاً سبكي است. دليل سبكي بازي اين است كه تمام مراحل بازي در جريان بازي‌كردن شما دانلود مي‌شوند و مثل ديگر بازي‌هاي اين سبك، لازم نيست در ابتداي بازي فايلي سنگين و چندگيگابايتي را دانلود كنيد.

منتها به همين علت، ناچاريد فقط وقتي بازي كنيد كه به اينترنت واي‌فاي متصل هستيد. اين بازي در گوگل‌پلي بيش از 10 ميليون‌بار دانلود شده و امتياز آن از بين آراي يك ميليون و 94 هزار نفر رأي‌دهنده، 4/4 از 5 است.

 

  • بازسازي خانه‌

«هوم‌اسكيپس» از بازي‌هاي محبوب اين روزهاست، در گوگل‌پلي بيش از 10ميليون‌بار دانلود شده و امتياز آن از بين آراي سه ميليون و 63 هزار نفر رأي‌دهنده، 4/6 از 5 است.

هوم‌اسكيپس درواقع تلفيقي از دو بازي محبوب «كَندي‌كراش» و «سيمز» است. در نسخه‌هاي گوناگون بازي كندي‌كراش، شما بايد جورچيني درست كنيد و طبق هدف هرمرحله با كنار هم قرار دادن آب‌نبات‌هاي مشابه و حذف آن‌ها از صفحه‌ي بازي، امتياز بگيريد.

در هوم‌اسكيپس هم همين اتفاق مي‌افتد و شما بايد جورچين‌هاي گوناگون و متنوعي را حل كنيد، اما اين بازي يك تفاوت مهم با كندي‌كراش دارد. در كندي‌كراش شما فقط امتياز هرمرحله را مي‌گيريد و به مرحله‌ي بعد مي‌رويد، اما در هوم‌اسكيپس، شما با حل هرمرحله مي‌توانيد خانه‌ي پدري «آستين» را بازسازي كنيد.

آستين، مرد ميان‌سالي است كه به خانه‌ي پدري‌اش بازگشته و مي‌خواهد با پدر و مادرش زندگي كند. اما خانه‌ي آن‌ها نياز به بازسازي كلي دارد و هيچ‌چيز خانه به‌درد نمي‌خورد.

شما با پشت سر گذاشتن هرمرحله، علاوه بر امتياز، يك ستاره‌ي طلايي از بازي دريافت مي‌كنيد و با اين ستاره‌ها مي‌توانيد مرحله به مرحله خانه‌ي پدري آستين را به سليقه‌ي خودتان بازسازي كنيد. درست مثل بازي محبوب سيمز، شما بايد دكوراسيون خانه را براساس سليقه‌ي خودتان طراحي كنيد.

البته از آن‌جايي كه اين بازي براي گوشي‌هاي هوشمند طراحي شده، تنوع بي‌نظير ابزار و وسايل خانه‌سازي سيمز را در اختيار نداريد و براي بازسازي هرچيزي، چه ديوار، چه پله و چه يخچال، سه انتخاب داريد. اما باز هم مجموع انتخاب‌هاي شماست كه خانه‌ي پدري آستين را بازسازي مي‌كند.

هوم‌اسكيپس، روايت داستاني هم دارد و اعضاي خانواده با هم مشكلات خانه را بررسي مي‌كنند و طبق بررسي آن‌ها مي‌توانيد هربار بخشي از ستاره‌هايتان را بدهيد و خانه را بازسازي كنيد. ضمن اين‌كه هر چندروز يك‌بار هم مسابقه‌اي بين كاربران بازي برگزار مي‌شود و با پشت سرگذاشتن مراحل مورد نظر هرمسابقه مي‌توانيد به رتبه‌هاي بالاي جدول رده‌بندي كاربران برسيد و بسته‌هاي امتيازي دريافت كنيد.

کد خبر 412864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha