همشهری آنلاین: فرهنگسرای رسانه اصفهان به مناسبت روز خبرنگار نمایشگاه روزنامه‌های قدیمی ایران از زمان قاجار تا دهه هفتاد را برگزار می‌کند.

نمایشگاه روزنامه‌های قاجار بدر منیر در خانه مشروطه برپا شد

فرهنگسرای رسانه اصفهان با همکاری خبرگزاری ایمنا و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان به مناسبت روز خبرنگار از ۱۴ تا ۱۷ مرداد ماه نمایشگاه روزنامه‌های قدیمی ایران از زمان قاجار تا دهه هفتاد را در خانه مشروطه برگزار می‌کند.

فاطمه شفيعي مدير فرهنگسراي رسانه مي‌گويد: ابراهيم حديدي و هما روستا زوج مجموعه‌داري هستند كه به جمع‌آوری و تکمیل دوره‌ها و شماره‌های مختلف و نایاب روزنامه‌های دوره قاجار پرداخته‌اند كه ماحصل اين تلاش‌ها در نمايشگاه بدر منير به نمايش در آمده است.

مدير فرهنگسراي رسانه در ادامه مي‌گويد: امروزه نشریات ادواری همانند سایر اسناد رسمی از جمله منابع مهم تحقیق بشمار می‌‌روند و از نظر وقوف بر مسائل گذشته جهان، منبع عمده‌ای برای تحقیق در تاریخ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و خبری ملتها محسوب می‌‌شوند. با مطالعه و بررسی روند انتشار یک نشریه در گذشته مثلا در دوره قاجار می‌‌توان تصویری نسبتا گویا از نگرش ناظر بر جریان ها، حوادث و تحولات آن دوره بدست آورد.

در اين نمايشگاه روزنامه‌هاي صور اسرافيل، شمس، آيندگان، كيهان، اعلانات، تعاون، قصه‌هاي مسعوديه‌، حبل المتين ....به نمايش در آمده است.

علاقمندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند صبح و عصر به خانه مشروطه اصفهان واقع در خيابان نشاط مراجعه فرمايند.

کد خبر 412803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha