همشهری آنلاین: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تحویل هواپیماهای جدید نشانه پایبندی اروپا به برجام است، گفت: کسانی که فضای ناامیدی و عدم قطعیت را در کشور حاکم کردند اکنون باید پاسخگوی مرم باشند.

عباس آخوندی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ایران با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام اظهار داشت: امروز جهان با پدیده جدیدی روبه‌روست. قماربازی که هر لحظه جهان را با عدم قطعیت و تصمیم‌های نامشخص روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که ما در این شرایط چگونه عمل کنیم و آینده‌ای پر از امید را در مقابل مردم ایران قرار دهیم.

آخوندی با اشاره به لزوم پایبندی ایران به برجام گفت: از روز نخست نظر من این بود که باید بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم و با باقی کشورهایی که متعهد به برجام هستند کار را ادامه دهیم. اکنون ثابت شده است که باید این اتفاق رخ می‌داد.

وی افزود: کسانی که فضا را بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام گل‌آلود کردند و بیشتر به فضا تنش وارد کردند اکنون باید به مردم پاسخگو باشند. متاسفانه بسیاری از این افراد پوستین وارونه به تن کردند. همان کسانی که بلافاصله از روی ناآگاهی یا منافع شخصی یا هر علت دیگری بیشترین همکاری را با آمریکا کردند که فضای عدم قطعیت و ناامیدی در ایران حاکم شود اکنون طلبکار دولت شده‌اند.

  • پشتيبانان موسسات اعتباري اكنون در صف مدعيان ايستاده‌اند

آخوندی ادامه داد: آن کسانی که همراه و پشتیبان موسسات مالی و اعتباری بودند که پول مردم و بیت‌المال را حیف و میل کردند اکنون در صف مدعیان دولت قرار گرفته و به ظاهر حامی ملت شده‌اند. حال آنکه خود کسانی هستند که این وضعیت را ایجاد کردند.

وزیر راه و شهرسازی از تداوم تلاش‌ها در راستای برجام خبر داد و گفت: ما ایران و ملت ایران را دوست داریم. به هیچ وجه یک لحظه درنگ نخواهیم کرد و پای منافع ملت ایران و جمهوری اسلامی خواهیم ایستاد.

وی افزود: این اتفاق نشانه‌ای از تدبیر، تعامل سازنده جهان و یک نشانه مثبت از اتحادیه اروپا برای پایبندی به برجام است. در این شرایط که آمریکا با سیاست‌های درست جمهوری اسلامی ایران در جهان منزوی شده است باید بتوانیم با حمایت سایر قدرت‌های جهانی مانند روسیه، چین، اتحادیه اروپا، ترکیه، هند و سایر همسایگان ایران از این شرایط سخت عبور کرده و لبخند را بر لب مردم بیاوریم.

  • مسيرهاي پروازي اين هواپيماها را بر اساس ملاحضات اقصتادي باشد نهخواست‌هاي سياسي

آخوندی ضمن تشکر از از تمام کسانی که این اتفاق را ممکن کردند خطاب به "فرزانه شرفبافی"، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه داشته باشید که این هواپیماها از طریق فاینانس خریداری شده‌اند و باید از طریق عملیات هزینه خرید آنها تامین شود. بنابراین مسیرهای پروازی این هواپیماها را به هیچ وجه بنا به درخواست‌های سیاسی تخصیص ندهیم. مسیر این هواپیماها باید براساس ملاحظات اقتصادی و محاسبات بازرگانی تعیین شود.

وی در پایان گفت: امیداریم با ورود این هواپیماها مقدمات شکل‌گیری «همای» منطقه‌ای فراهم شود.

کد خبر 412757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha