یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نویسنده صهیونیست فاش کرد که تل آویو به ۱۳۰ کشور جهان از جمله کشورهای جهان سوم که درگیر جنگ های داخلی هستند، تسلیحات نظامی صادر می‌کند.

 رژیم صهیونیستی به ۱۳۰ کشور سلاح می فروشد

به گزارش ايرنا، به نوشته روز یکشنبه پایگاه «عربی 21»، «آریل هورویچ» نویسنده روزنامه صهیونیستی «مکور ریشون» با افشای اینکه هزاران شرکت اسرائیلی در زمینه صدور تسلیحات نظامی به کشورهای مختلف جهان فعال هستند، افزود: غالب این قراردادها و معامله ها با دیکتاتوری ها جهان بسته می شود و تنها یک شرط برای خریداران تعیین شده است و آن این که سلاح ها به دشمنان اسرائیل فروخته نشوند.

هورویچ با اشاره به این که درآمد اسرائیل از فروش سلاح در جهان سالانه 9 میلیارد دلار است، افزود: اسرائیل این سلاح ها را غالبا به حکام مستبد جهان و شبه نظامیان مزدور که دست به نسل کشی می زنند و کشورهای که در جنگ داخلی به سر می برند، می فروشد.

این نویسنده به انتشار تصاویری از کشته شدن یک زن و کودک شیرخوارش به دست نظامیان ارتش کامرون در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و نوشت: انتشار این تصاویر در حالیست که فاش شده که تسلیحات نظامی به کار رفته در جنگ داخلی کامرون ساخت اسرائیل است و از طریق شرکت های اسرائیلی فروخته شده است.

طبق این گزارش رژیم صهیونیستی تسلیحات دریایی به دولت میانمار فروخته است که سازمان ملل متحد آن را به نسل کشی ضد مسلمانان متهم می کند.

دولت میانمار در ماه آوریل گذشته (فروردین - اردیبهشت) شش قایق اسرائیلی از نوع دبورا و نیز سامانه هایی برای شنود و جنگ سایبری و پهپادهای جاسوسی خریداری کرده است.

در این گزارش آمده است در حالی که رواندا در سال 1994 درگیر جنگ داخلی بود و در این جنگ 800 هزار انسان کشته شدند، سلاح های اسرائیلی از طریق فرودگاه بن گوریون در سرزمین های اشغالی به گروه های مسلح در رواندا ارسال شده است.

براساس این گزارش اسرائیل در زمینه فروش سلاح رتبه هشتم را در دنیا از آن خود کرده است و ابهام های زیادی در خصوص آن وجود دارد چرا که وزارت جنگ اسرائیل که به شرکت های بخش خصوصی تولید سلاح و فروش آن نظارت دارد، لیست شفافی از طرف های خارجی که به آنها سلاح می فروشد، ارایه نمی دهد.

هورویچ می گوید که سه روش برای شناخت طرف هایی که اسرائیل به آنها سلاح فروخته وجود دارد : نخست از طریق کشورهایی که این تسلیحات را خریداری می کنند. دوم از طریق سازمان های حقوق بشری که در مناطق جنگی حضور می یابند و شواهدی از سلاح های اسرائیلی در این مناطق کشف می کنند. سوم از طریق اطلاعاتی که از منابعی در داخل اسرائیل فاش می شود.

وی اضافه می کند که به کمک این سه روش مشخص شده که تل آویو به همه کشورهای جهان به جز کشورهای دشمن خود و کشورهایی که طبق قطعنامه شورای امنیت ارسال سلاح به آنها ممنوع است، سلاح می فروشد که امروز آمار آن به 130 کشور می رسد حتی کشورهایی که اوضاع حقوق بشر در آنها فاجعه بار است.

طبق این گزارش از مشتری های دایمی اسرائیل می توان به روندا، سودان جنوبی، کامرون و میانمار اشاره کرد و در کل 35 درصد قراردادهای فروش سلاح این رژیم با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، 2 درصد با کشورهای آمریکای لاتین و 63 در ضد با کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا بسته می شود.

همچنین در این گزارش آمده که علاوه بر صادرات تسلیحات نظامی ، افسران عالی رتبه اسرائیلی به آموزش شبه نظامیان مسلح در کشورهای جهان سوم می پردازند.

کد خبر 412755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha