همشهری آنلاین: کتابفروشی نوبل و بارنز در ایالات متحده اعلام کرد میزان فروش کتاب‌های مربوط به استرس افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بیزینس اینسایدر، کتابفروشی بارنز و نوبل سرمایه زیادی از آثار مربوط به استرس به دست می‌آورد. مدیر تجاری این کتابفروشی زنجیره‌ای در کنفرانسی مطبوعاتی در روز چهارشنبه اعلام کرد فروش آثار مربوط به استرس نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد کرده است.

کتاب‌های کمک به فرد برای مدیریت استرس و کتاب تمرین کاهش استرس بیشترین فروش را طی سال جاری داشته‌اند.

لیز هارول، مدیر ارشد بازاریابی بارنز و نوبل در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آثار مربوط به استرس در طول سال گذشته فروش بالایی داشت و خریداران در پی یافتن راهی، راهنمایی، و استراتژی خوب برای مدیریت کردن استرس‌شان هستند.»

البته این بدان معنا نیست که مشتری‌های ما در سراسر ایالات متحده به یک اندازه دچار اضطراب هستند. در سه ایالت کالیفرنیا، میشیگان، و ماساچوست بیشترین خرید را داشتند و ایالاتِ تگزاس، کارولینای شمالی، و فلوریدا کمترین میزان خرید این آثار را از خود نشان دادند.

مدیران بارنز و نوبل درباره دلیل این اتفاق سخنی نگفتند اما خاطرنشان کردند که فروش بالای این گروه از آثار نشان از این دارد که مردم به دنبال راه‌حلی برای درمان خود و کاهش تنش‌های زندگی هستند.

با اینکه شرایط اجتماعی و سیاسی کشور خوب نیست اما هارول می‌گوید: «بنابر داده‌های مربوط به فروش، ما ملتی مضطرب هستیم اما خبر خوب این است که مردم دوست دارند مشکل خود را حل کنند.»

بارنز و نوبل همچنین اعلام کردند فروش آثار فانتزی حدود 10 درصد و در گروه «یافتن شادی» که حدود 83 درصد فروش داشتیم.

کد خبر 412724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha