همشهری آنلاین: هکرهای اسرائیلی با انتشار یک جاسوس‌افزار اطلاعات بسیاری از فعالان حقوق بشر در بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی را به سرقت برده‌اند.

ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز نوشت: گروه NSO یک شرکت کوچک مستقر در رژیم صهیونیستی است که با انتشار بدافزار، باج‌افزار و جاسوس‌افزارهای مختلف به کنترل از راه دور و سرقت اطلاعات ذخیره شده و موجود در گوشی‌های هوشمند اندرویدی، آیفون و همچنین سایر دستگاه‌های الکترونیکی می‌پردازد. این گروه به منظور جاسوسی و دسترسی به اطلاعات محرمانه موجود در دستگاه‌های اطلاعاتی، نهادهای امنیتی و افراد ارتشی و مهم کشورهای مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان انجام می‌دهند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشره حاکی است که یکی از جدیدترین و به روزترین جاسوس‌افزارهای این شرکت تحت عنوان پگاسوس (Pegasus)، دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های موبایل بسیاری از فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران موردنظر خود را هک کرده و به اطلاعات موجود در آن‌ها نفوذ پیدا کرده است.

بر اساس این آمار و گزارش‌ها، ملیت بیشتر این روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و فعالان حقوق بشر عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مکزیک بوده است که البته نام برخی دیگر از ملیت های دیگر نیز در این گزارش آمده است.

جاسوس افزار پگاسوس قادر است با هک و نفوذ از راه دور گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS، به حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز هکرها و مجرمان سایبری نظیر پیام‌های ارسال و دریافت شده قربانیان، تاریخچه ایمیل و پست الکترونیکی، پیام رسان‌هایی نظیر واتس اپ، مکان جغرافیایی (Location) کاربر، دوربین، تصاویر و محتوای ذخیره شده موبایل آن‌ها دسترسی پیدا کند.

تمامی این اتفاقات به گونه‌ای رخ می‌دهد که خود قربانی و کاربر موردنظر متوجه سرقت اطلاعاتش نمی‌شود و همه چیز کاملا تحت کنترل هکرها و مجرمان سایبری مربوطه خواهد بود و آن‌ها تا زمانی که بخواهند، دستگاه‌های الکترونیکی قربانیان را تحت کنترل و مدیریت خود خواهند گرفت.

آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد. بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

کد خبر 412723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha