همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه مجلس گفت که طبق توافق صورت گرفته با وزیر کار قرار است جلسه استیضاح علی ربیعی، چهارشنبه هفدهم مردادماه در مجلس برگزار شود. وی در خصوص زمان استیضاح دیگر وزیران نیز توضیح داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کار در جلسه علنی چهارشنبه دهم مرداد، اظهار کرد: نامه‌ای به وزیر کار نوشتیم و مکتوب به ایشان اعلام کردیم که باید ظرف ۱۰ روز زمان برای استیضاح تعیین شود که نهایتا ایشان امروز به صورت کتبی به ما اعلام کرد که روز چهارشنبه برای استیضاح آماده است و بر این اساس استیضاح آقای ربیعی چهارشنبه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر کار به دستور هفته جاری مجلس اضافه خواهد شد، گفت: استیضاح آقای کرباسیان وزیر اقتصاد پیش از آقای ربیعی یعنی در تاریخ ۱۲ تیر ماه تقدیم هیات رییسه مجلس شده بود. هیات رییسه طبق آیین‌نامه استیضاح را به کمیسیون مربوطه ارجاع کرد و طبق آیین‌نامه آنها باید ظرف مدت یک هفته تشکیل جلسه می‌دادند که کمیسیون اقتصادی جلسه خود را برگزار کرد ولی به دلیل اینکه محورهای مورد بحث زیاد بود با توافق کمیسیون و نماینده استیضاح‌کنندگان قرار شد در جلسه بعدی تصمیم‌گیری شود که این جلسه هفته گذشته برگزار شد و پس از اینکه گزارش کمیسیون به هیات رییسه ارائه شود، استیضاح آقای کرباسیان نیز اعلام وصول خواهد شد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: در مورد آقای ربیعی جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی تشکیل نشده است، ما به کمیسیون نامه زدیم و رییس مجلس هم با رییس کمیسیون اجتماعی صحبت کرد اما نمایندگان استیضاح‌کننده فشار آورند که مهلت تمام است و این استیضاح باید اعلام وصول شود و در این باره به رییس مجلس نامه نوشتند و ایشان هم گفت با توجه به اینکه ۲۸ روز از درخواست استیضاح‌کنندگان گذشته، این استیضاح اعلام وصول شود که این کار انجام شد.

این عضو هیات رییسه مجلس همچنین خاطرنشان کرد: پیش از همه استیضاح آقای زنگنه وزیر نفت از طرف نمایندگان متقاضی مطرح شده بود که کمیسیون مربوطه در این باره تشکیل جلسه داد و گزارش را به هیات رییسه ارائه کرد اما درخواستی از سوی استیضاح‌کنندگان برای اعلام وصول استیضاح مطرح نشد لذا این استیضاح بایگانی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر طرح استیضاح وزرای کشور و آموزش و پرورش نیز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال پیگیری است.

کد خبر 412683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha