همشهری آنلاین: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ۱۸۰ زیرمجموعه فعال از بین ۱۸۷ مجموعه متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم، بر اساس گزارش منتشر شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ۱۸۰ زیرمجموعه فعال در سامانه و پاسخگویی به پرسش‌‌ها، درخواست‌ها و بعضاً ابهام‌های شهروندان و متقاضیان بوده که با فاصله زیادی از دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گرفته است.

وزارت کشور و استانداری‌ها ۳۴ زیرمجموعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۳ زیر مجموعه و وزارت جهاد کشاورزی نیز ۱۳ زیرمجموعه فعال هستند.

همچنین بر اساس آخرین گزارش منتشره از سوی دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت علوم تا کنون به تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان و متقاضیان از طریق سامانه http://foia.iran.gov.ir پاسخ داده و به سطح پاسخگویی ۱۰۰ درصد رسیده است.

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به منظور بهره‌مندی تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد شده است؛ بر اساس ضوابط موجود در خصوص استفاده از این سامانه و دسترسی به اطلاعات، کاربر درخواست خود را از طریق فرم مربوطه که به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده است، تکمیل و ارسال می‌کند.

مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ارائه درخواست به دو شکل مراجعه حضوری به دستگاه یا از طریق سامانه الکترونیکی خواهد بود و پاسخ دستگاه به یکی از چهار شکل (مراجعه حضوری، ایمیل، پست یا کارپوشه ملی ایرانیان) به انتخاب متقاضی است. تمامی پاسخ‌های دستگاه‌ها به شهروندان، همزمان در سایت نیز منتشر خواهد شد مگر اینکه حاوی اطلاعات شخصی باشد.

کد خبر 412675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha