همشهری آنلاین: کشور ترکیه با هدف کنترل تردد در امتداد مرز خود با سوریه، ۸۵۰ کیلومتر دیوار بتنی احداث کرده است.

ترکیه ۸۵۰ کیلومتر دیوار بتنی در مرز سوریه احداث کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا، هم اکنون 850 کیلومتر از مرز 911 کیلومتری بین ترکیه و سوریه با استفاده از دیوار بتنی مسدود شده و تنها گذرگاه های رسمی بین دو کشور باز است.

رسانه های ترکیه امروز اعلام کردند که دولت این کشور تا آخر سال جاری میلادی 61 کیلومتر باقی مانده از مرز خود با سوریه را نیز با احداث دیوار بتنی مسدود می کند.

بنا به اعلام شبکه خبر ترک، در طول دیوار احداث شده در امتداد مرز ترکیه و سوریه، برجک های دیده بانی به ارتفاع 15 متر و نیز دروازه های خاص برای تردد مرزبانان تعبیه شده است.

ساخت دیوارهای مرزی در سرحدات جنوبی ترکیه از حدود دو سال پیش آغاز شده است و عملیات ساخت این دیوار را اداره انبوه سازان ترکیه(توکی) برعهده دارد.

دیوار مرزی ترکیه با همسایگان 2 متر عرض، سه متر ارتفاع و هر کدام از قطعات بتنی آن نیز هفت تن وزن دارد.

ارتفاع دیوار مرزی ترکیه با سیم خاردار نصب شده بر روی آن به چهار متر می رسد و علاوه بر این، قطعات دیوار بتنی احداث شده قابلیت حمل و انتقال دارد.

دولت ترکیه در خصوص هزینه احداث این دیوار اطلاعاتی منتشر نکرده است ولی کارشناسان هزینه احداث هر کیلومتر از این دیوار بتنی را بین 1.5 تا 2 میلیون دلار بر آورد می کنند.

ترکیه هدف از احداث دیوار در سرحدات خود را کنترل تحرکات روزافزون گروه های تروریستی و جلوگیری از عبور و مرور غیرقانونی از مرز اعلام کرده است.

ترکیه احداث دیوار در مرزهای عراق و ایران را نیز شروع کرده است و عملیات احداث آن ادامه دارد.

دیوار حائل مرزی بین ترکیه و ایران در استان های ایغدیر و آغری ترکیه و به طول 144 کیلومتر در حال احداث است که در مراحل نهایی ساخت قرار دارد.

ترکیه با سوریه حدود 910 کیلومتر، با عراق در حدود 600 کیلومتر و با ایران نیز حدود 570 کیلومتر مرز مشترک دارد.

کد خبر 412670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha