همشهری آنلاین: ۱۸ ماه پس از بردن اسکار بهترین فیلم به شگفت‌انگیزترین شکل ممکن، بری جنکینز این بار با «اگر بیل استریت می‌توانست سخن بگوید» بازگشته تا خاطره خوش «مهتاب» را در فصل جوایز سینمایی تکرار کند.

اگر بیل استریت می‌توانست سخن بگوید

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، فيلمساز رنگين‌پوست آمريكايي در هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار در لحظه‌هاي پاياني روي صحنه رفت و جايزه‌اي را كه به اشتباه به «لالالند» داده شده بود پس گرفت. جنكينز 36 پس از درخشش «مهتاب» كه با هشت نامزدي و دو جايزه اسكار (بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه) در نخستين ماه‌هاي 2017 به پايان رسيد، بار ديگر روي صندلي كارگرداني نشست تا «اگر بيل استريت مي‌توانست سخن بگويد» را بسازد.

فيلم تازه او بر اساس رمان سال 1974 جيمز بالدوين ساخته شده و قرار است در جشنواره تورنتو رونمايي شود. جنكينز دو روز پيش از نخستين تصاوير «اگر بيل استريت مي‌توانست سخن بگويد» در صفحه توييتر خود رونمايي كرد تا به نوعي 94 سالگي نويسنده سياهپوست آمريكايي را جشن بگيرد. كارگردان آمريكايي كار نوشتن فيلمنامه را سال 2013 آغاز كرد؛ درست همان دوراني كه مشغول نگارش «مهتاب» بود.

داستان «اگر بيل استريت مي‌توانست سخن بگويد» زوجي به نام‌هاي تيش و فاني است كه زندگي‌شان با يك اتهام اشتباه تجاوز از هم مي‌پاشد. تيش كه در آستانه به دنيا آوردن فرزند است، بايد همزمان دنبال يافتن مدارك بي‌گناهي همسرش هم باشد. كي‌كي لين تازه‌كار در كنار استفن جيمز (ستاره فيلم تحسين‌شده «نژاد») بازيگران اصلي فيلم هستند و تايونا پريس، رجينا كينگ و برايان تايري هنري در نقش‌هاي مكمل هنرنمايي كرده‌اند.

«مهتاب» جنكينز نخستين فيلم با حضور فهرستي كامل از بازيگران سياهپوست بود كه توانست اسكار بهترين فيلم را دريافت كند. هر چند مضمون ملتهب آن به مذاق گروهي از تماشاگران و منتقدان چندان خوش نيامد. او كارگرداني اپيزود پنجم سريال «سفيدپوستان نازنين» را براي شبكه نتفليكس در كارنامه دارد و در آينده نزديك اقتباسي تصويري از رمان برنده پوليتزر «راه‌آهن زيرزميني» نوشته كالسن وايت‌هد را براي شبكه آمازون مي‌سازد.

«اگر بيل استريت مي‌توانست سخن بگويد» نخستين بار در دنيا در چهل و سومين دوره جشنواره فيلم تورنتو روي پرده مي‌رود تا فصل جوايز سينمايي را به بهترين شكل ممكن آغاز كند. زمان نمايش عمومي فيلم در آمريكاي شمالي هم با هدف درخشش در اسكار روز 30 نوامبر تعيين شده است.

کد خبر 412613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha