جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

پروانه سلحشوری - نماینده مجلس:روز گذشته ۲ طرح سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد؛

سلحشوری

تقابل جمعی از نمایندگان با دولت در حالی است که دولت در یک شرایط کاملا حساس و کم‌سابقه‌ای قرار گرفته و برای اداره امور کشور در شرایط تحریم، بیش از هر زمان دیگری نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های حاکمیتی، به‌ویژه قوای مقننه و قضاییه است.

وضعیت کنونی کشور ایجاب می‌کند که مجلس به دور از هرگونه حاشیه‌سازی‌ و اقدامات غیرضروری در کنار دولت بایستد و برای اداره امور جامعه و آرامش اقتصادی، مسیرهای قانونی را هموار کرده و ریل گذاری‌های لازم را برای حرکت مؤثر دولت انجام دهد. هر چند نمایندگان امضا‌کننده طرح، سؤال از رئیس‌جمهور و استیضاح وزرا را حق نظارتی و قانونی خانه ملت می‌دانند، اما قریب به اتفاق آنها با توجه به فاکتور زمانی و شرایط فعلی کشور، طرح سؤال از روحانی و استیضاح ربیعی را که از معدود وزیران اصلاح طلب کابینه که در رده دوم مدیران اقتصادی دولت قرار دارد،

موید داستان تلخ انتقام گیری‌های سیاسی در آشفته بازار اقتصادی کشور می‌دانند که جز قدرت نمایی سیاسی محصولی نخواهد داشت. من شخصا به همراه اکثریت اعضای فراکسیون امید همواره از عملکرد اقتصادی دولت انتقاد کرده‌ایم، اما این درست نیست که در روزهای پر التهاب فعلی کشور بیاییم و همه تقصیر‌ها را گردن رئیس‌جمهور بیندازیم و بگوییم تو مسبب شکل گرفتن این همه مصایب و مشکلات هستی آن هم درحالی‌که می‌دانیم موازی کاری‌های برخی نهادها عامل شکل‌گیری چنین موقعیت و فضایی است.

بر این اساس می‌توانم بگویم که جمعی به نام طرح سؤال یا استیضاح اهداف سیاسی و پنهان دیگری را دنبال می‌کنند. در شرایط حساس فعلی که دولت نیاز به حمایت دارد تا انسجام ملی را حفظ کند زیرسؤال بردن رئیس‌جمهور با احضار آن به مجلس اقتدار ملی را خدشه دار می‌کند.

غلبه نگاه‌های سیاسی بدون درنظر گرفتن منافع و مصالح ملی در شرایطی که کشور نیازمند حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی برای مقابله با فشارهای آمریکا و تحریم‌های اقتصادی است، می‌تواند انرژی دولت را صرف حاشیه‌های سیاسی کرده و به جای هم افزایی در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌‌ها، تمرکز دولت رادر مدیریت مسائل مختلف تضعیف کند.

کد خبر 412544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha