همشهری آنلاین: اثری هنری شامل نام و نشان ۳۴ هزار و ۳۶۱ پناهجو و مهاجر که جان خود را در راه رسیدن به خاک اروپا از دست داده‌اند، در بندر لیورپول ناپدید شد.

فهرست پناهجویان قربانی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين «فهرست» بخشي از آثار حاضر در جشنواره هنري دوسالانه ليورپول بود كه به مناسبت 20 ژوئن روز جهاني پناهجوبان خلق شده و روي تابلويي بيرون منطقه چايناتاون به نمايش درآمده بود. مديران دوسالانه ليورپول روز چهارشنبه در صفحه توييتر رسمي اين رويداد از كنده شدن بخشي از فهرست خبر دادند و از مخاطبان خواستند نظر خود را درباره دلايل احتمالي ماجرا بيان كنند.

برخي معتقدند كاركنان شوراي شهر ليورپول اين فهرست را با پوسترهاي غيرقانوني اشتباه گرفته و آن را از روي تابلو پايين آورده‌اند. اين در حالي است كه سخنگوي شورا اعلام كرد با پيگيري ماجرا «100 درصد» اطمينان دارد كنده شدن فهرست كار هيچ‌كدام از همكاران او نيست. البته بررسي دوربين‌هاي مداربسته موجود در محدوده چايناتاون (محله چيني‌ها) در بندر ليورپول مي‌تواند به باز شدن گره اين پرونده كمك كند.

فهرست 34 هزار و 361 پناهجو و مهاجر كه از سال 1993 به بعد جان خود را در مسير گذر از مرزهاي قاره سبز از دست داده‌اند، كار يك شبكه ضدتبعيض به نام «اتحاد براي اقدام‌هاي بين‌فرهنگي» است كه هر سال با همكاري 560 سازمان عضو شبكه در سراسر اروپا جمع‌آوري مي‌شود. از سال 2007 تا امروز اين فهرست با همكاري يك هنرمند تركيه‌اي به نام بانو جنت‌اوغلو در چند نسخه به زبان‌هاي مختلف در روزنامه‌ها، بيلبوردها و شبكه‌هاي حمل و نقل نصب و منتشر مي‌شود.

دوسالانه ليورپول بزرگ‌ترين رويداد هنر معاصر بريتانيا در عرصه هنرهاي تجسمي است و هر دو سال يك‌بار با حضور چهره‌ها و گروه‌هاي بين‌المللي در موزه‌ها، نگارخانه‌ها، معابر عمومي و فضاي آنلاين برگزار مي‌شود.

کد خبر 412510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha