پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

اشکان خسروپور: گزارش اختصاصی همشهری از استارتاپ QuizFlip در فرانسه که نخستین فلش‌کارت الکترونیکی جهان را تولید کرده است

فلش‌کارت

فلش‌کارت

فلش‌کارت‌های کاغذی آرام‌آرام روانه سطل‌های زباله می‌شوند. سال‌هاست برنامه‌های کامپیوتری و اپ‌های فراوانی برای شبیه‌سازی الکترونیکی این ابزارهای قدیمی تقویت حافظه وجود داشته‌اند اما همیشه راهی برای بهتر کردن این ابزارهای قدیمی وجود دارد. استارتاپ QuizFlip یک فلش‌کارت جدید طراحی کرده که می‌تواند دنیای فلش‌کارت‌ها را دگرگون کند. امانوئل لانگ، ‌بنیانگذار این استارتاپ که هم‌اکنون در استیشن‌اف، بزرگ‌ترین مرکز استارتاپی جهان در فرانسه مستقر است، در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری از جزئیات طرح جدیدی می‌گوید که می‌تواند دنیای محصل‌های جوان را دگرگون کند.

  • فلش‌کارت الکترونیکی، درست مثل کاغذ

فلش‌کارت‌های امروزی یا کاغذی هستند که نمونه‌شان را زیاد دیده‌ایم یا به‌صورت اپلیکیشن و نرم‌افزار در دسترس هستند و کاربرها می‌توانند آنها را در دستگاه‌های الکترونیکی‌شان اجرا کنند. استارتاپ کوییز‌فلیپ اما یک وسیله الکترونیکی ساخته که صرفا به‌عنوان فلش‌کارت کار می‌کند و یک نرم‌افزار آموزشی، برای همین برنامه ساخته است. ما با یک فلش‌کارت الکترونیکی طرف هستیم که یک طرف آن سؤال درج شده و در سمت دیگر، ‌جواب به نمایش درمی‌آید. در ساخت نمایشگر آن از فناوری «جوهر الکترونیکی»‌ (E-Ink) استفاده شده است. انگار یک نمایشگر خیلی کوچک در دست داشته باشید که نمایشگرش درست مثل کاغذ است و وقتی در جای تاریکی قرار بگیرید، نوشته‌های آن ناخوانا می‌شود. این فلش‌کارت کوچک با اپلیکیشن اصلی از طریق بلوتوث و وای‌فای در تماس است و رفتار کاربر را تحت نظر قرار می‌دهد. اگر پاسخی را بلد نباشید، آن را از یک سمت می‌چرخانید و درصورتی که پاسخ را ندانید، فلش‌کارت را از سوی دیگر برمی‌گردانید. سامانه هوشمند فلش‌کارت، پاسخ‌های درست و نادرست را رتبه‌بندی می‌کند و در زمانی دیگر، ‌مثلا یک هفته بعد سؤالی را که بلد نبودید از شما می‌پرسد.

  • طراحی ساده، کارآیی بالا

فلش‌کارت دیجیتال بسیار ساده طراحی شده و هیچ دکمه اضافه‌ای ندارد. برای افزودن سؤال‌ها و جواب‌ها باید یک برنامه کامپیوتری را نصب کنید. در این برنامه، به جز اضافه کردن سؤال و جواب‌های خودتان می‌توانید از بانک اطلاعاتی خود نرم‌افزار نیز استفاده کنید. اطلاعاتی که وارد می‌کنید، می‌تواند به هر زبانی باشد. فرمول‌های ریاضی و نوشته‌های پیچیده و غیرعادی هم قابل افزودن به سیستم هستند. اضافه کردن عکس به جای پرسش یا پاسخ هم امکان‌پذیر است.

  • مدل تجاری و کسب درآمد

گروه برای اینکه بتواند کارش را آغاز کند، به بودجه نیاز داشت اما در آغاز کار و زمانی که هنوز ایده پررنگ است و خبری از محصول نهایی نیست، پیدا کردن سرمایه‌گذار، کار بسیار دشواری است. یکی از راه‌های پیش روی استارتاپ‌ها برای اینکه بتوانند سرمایه مورد نیازشان در این زمینه را تأمین کنند، استفاده از روش «جمع‌سپاری مالی» است. در این روش، پروژه در یک سایت مثل کیک‌استارتر به مردم معرفی می‌شود و هرکس بنا به توان مالی‌اش می‌تواند چند دلار روی پروژه سرمایه‌گذاری کند. هر استارتاپ یا صاحب ایده، برای تشکر از همراهی سرمایه‌گذارهای خرد، به آنها یک پاداش کوچک اهدا می‌کند. این پاداش درصورت موفقیت پروژه به آنها داده می‌شود. گروه کوییزفلیپ نیز برای اینکه کارش را آغاز کند، از همین شیوه استفاده کرده است.

کسب درآمد و سود نیز روی فروش دستگاه تمرکز کرده است. به جز این، استفاده از داده‌های اطلاعاتی روی سایت رایگان است و برای به‌دست آوردن آن نیازی به پرداخت اشتراک نیست.

کد خبر 412491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha