معاون اول رئیس‌جمهور در همان حال که برای افتتاح پنج‌هزارمین خانه سرپناه زلزله‌زدگان کرمانشاه به این استان رفته بود، درباره زلزله سیاسی و اقتصادی آغاز تحریم‌ها از نیمه مردادماه به مردم آرامش داد که دولت قادر است مشکلات را پشت سر بگذارد.

او همزمان که درباره اعطای تسهیلات و روند ساخت‌وسازها به‌دست مردم و بنیاد مسکن سخن می‌گفت تصریح کرد: «این موضوع نباید باعث شود که مردم ما فکر کنند دولت آنان را تنها می‌گذارد. دولت هیچ وقت مردم را تنها نمی‌گذارد و اینطور نیست که ما بیاییم کمکی کنیم و بعد در سایر مشکلات خود را کنار بکشیم و همراه مردم نباشیم.»

اسحاق جهانگیری این روزها هم ستاد فرماندهی و اتاق عملیات روانی تحریم‌ها را مدیریت می‌کند و هم در داخل به‌دنبال ایجاد ثبات و تقویت همگرایی جریانات داخلی در مواجهه با فشارهای آتی آمریکاست.

او با اشاره به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، گفت: فشارهایی که آمریکا می‌خواهد بیاورد و اقتصاد ما را زمین بزند اگر مردم در کنار هم باشند، مسئولان و مردم هماهنگ باشند و تفاوت‌های مذهبی و قومی را کنار بگذاریم دولت قادر است مشکلات را پشت سر بگذارد اما امان از زمانی که مسئولی نخواهد کار کند و امان از مسئولانی که کاربلد نباشند و انگیزه کار کردن نداشته باشند.

جهانگیری در جریان حضور خود در روستای شیرین‌آب کرمانشاه گفت: «از همه استانداران می‌خواهم که در شرایط جدید اقتصادی تمام ابزارها را به‌کار بگیرند تا برنامه‌های آمریکا برای تحریم ما به زمین بخورد که یکی از راه‌های آن تقویت مرزها و تأمین کالاها و نیازهای مردم از طریق مبادلات مرزی است.»

به گزارش ایسنا، جهانگیری با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و نقش مردم و مرزداران این منطقه در این عملیات، افزود: ما شاهد بودیم که در طول سال‌های جنگ در این منطقه مذاهب مختلف از اهل سنت تا تشیع و اهل حق در کنار هم قرار گرفتند و از مرزها محافظت کردند. در آن زمان این بحث‌ها مطرح نبود که چه‌کسی شیعه است و چه‌کسی سنی، همه در کنار هم از مرزها دفاع می‌کردند.

جهانگیری با اشاره به انجام پروژه‌های اقتصادی برای توسعه منطقه آزاد قصر شیرین، ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین با شرایطی که دارد یکی از قطب‌های صنعتی آینده ایران خواهد بود و من این را با تجربه‌ای که دارم می‌گویم. وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در شرایط جدید اقتصادی آمریکا در پی آن است که حمل‌ونقل کالاها و پول را روی ما ببندد و مانع از فروش نفت ما شود، اظهار کرد:

ما باید تمام ابزارهایمان را به‌کار بگیریم که برنامه‌های آنان به جایی نرسد و در این زمینه یکی از راه‌ها این است که از مرزهایمان استفاده کنیم و استانداران در این زمینه موظفند مرزهای ما با سایر کشورها را تقویت کنند و ببینند که از هر مرزی چقدر کالاها و نیازهایی را می‌توانند برای مردم از طریق مبادلات تأمین کنند چرا که ما کشوری بزرگ و با کشورهای متعددی هم مرز هستیم و اینطور نیست که یک کشور کوچک باشیم و آمریکا بخواهد با ما اینگونه رفتار کند.

کد خبر 412434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha