همشهری آنلاین: مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: الکترونیکی کردن خدمات مربوط به نظام‌ وظیفه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دستورکار بنیاد شهید قرار دارد.

ظام‌ وظیفه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود تبریزی افزود: یکی از اقدامات بنیاد شهید الکترونیکی کردن خدمات در بخش های مختلف است و به همین منظور خدمات نظام وظیفه نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی اعطای وام ازدواج، فروش نیم ‌بهای بلیط هواپیما و قطارهای رجا را از تسهیلات الکترونیکی بنیاد شهید در حوزه تسهیلات رفاهی عنوان کرد و اظهار داشت: طبق ماده 50 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان حتی جانبازان پنج درصد به بالاتر، می‌ توانند وام ازدواج دو برابری دریافت کنند.

تبریزی اضافه کرد: برای دریافت این تسهیلات، از طریق سامانه بانک مرکزی بدون نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد شهید و پس از استعلام از بنیاد، وام 30 میلیونی ازدواج به فرزندان شاهد و ایثارگر تعلق می‌ گیرد.

وی ادامه داد: فروش بلیط نیم‌ بهای هواپیما و قطارهای رجا به ایثارگران نیز از طریق الکترونیکی پس از واردکردن کد ملی و استعلام از بنیاد شهید، بدون نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران و دریافت معرفی‌نامه انجام می‌شود.

تبریزی خاطرنشان کرد: امیدوایم با الکترونیکی کردن خدمات مربوط به نظام ‌وظیفه خانواده شهدا و ایثارگران، بتوان خدمات به موقع را به این افراد ارائه داد.

مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین شمار کل جانبازان کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد.

336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.
شمار آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

کد خبر 412415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha