همشهری آنلاین: ارتش سوریه پیشروی خود در منطقه حوض الیرموک در حومه شمال غربی درعا را ادامه داده و مرزهای مشترک با جولان اشغالی را در پی تسلط بر دو شهرک الشجره و عابدین به طور کامل امن کرد.

ارتش سوریه به طور کامل مرزهای مشترک با جولان اشغالی را پس گرفت

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از رسانه جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه به طور کامل مرزهای مشترک با جولان اشغالی را از مرزهای لبنان در نزدیکی منطقه شبعا تا روستای معریه واقع در منتهی الیه مرزهای مشترک با جولان و مرزهای اردن امن کردند. این تحول مهم بعد از آزادسازی شهرک محوری الشجره در منطقه حوض الیرموک در حومه شمال شرقی درعا اتفاق افتاد.

به این ترتیب به گفته گروه ناظر بر وضعیت جنگ سوریه، نیروهای دولتی توانستند مرزهای مشترک با بلندی‌های جولان اشغالی را بعد از فرار هم‌پیمانان داعش پس بگیرند. نیروهای ارتش سوریه در سال ۲۰۱۱ همزمان با آغاز شورش‌های داخلی در سراسر این کشور از مرزها عقب‌نشینی کردند. در پی آن نیروهای شورشی هم‌پیمان داعش به این منطقه گسیل شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان نیز تاکید کرد، شورشیان کنترل خود بر منطقه حوض الیرموک را روز دوشنبه واگذار کردند.

یک منبع نظامی سوری نیز گفت: نیروهای دولت سوریه افراد مسلح ارتش خالد بن ولید را در پنج شهرک در استان درعا محاصره کرده‌اند.

این منبع به خبرگزاری آلمان تاکید کرد: نیروهای وابسته به داعش در پنج شهرک در حومه غربی درعا محاصره هستند که برابر با بیش از دو درصد از مساحت استان است.

در پی تسلط ارتش سوریه بر دو شهرک الشجره و عابدین در منطقه حوض الیرموک نیروهای ارتش در حال پیشروی به سمت روستای القصیر در جنوب الشجره هستند.

یگان‌های مهندسی ارتش نیز در حال پاکسازی شهرک الشجره و مین‌زدایی آن هستند. داعش برای کارشکنی در مسیر پیشروی ارتش این مین‌ها را کار می‌گذارد.

به گزارش رسانه جنگ که اخبار جنگ را مخابره می‌کند،‌ ارتش سوریه همچنین در پی درگیری با افراد داعش بر دو روستای اصعره و معریه در حومه شمال غربی درعا تسلط یافت.

در این راستا سانا قبلا گزارش داده بود، تعدادی از عناصر داعش در مرزهای مشترک با جولان کشته شده‌اند.

اسرائیل در سال ۱۹۶۷ در جنگی با سوریه بر بلندی‌های جولان اشغالی مسلط شد.

نیروهای ارتش سوریه اکنون به طور کامل جنوب غرب سوریه را بعد از ورود به دو استان درعا و قنیطره طی ماه گذشته میلادی تحت تسلط خود دارند.

همچنین شهرک المسیفره در حومه شرقی درعا امروز سه‌شنبه شاهد جشن مردمی در پی پیروزی‌های ارتش سوریه بود.

ساکنان این شهرک در میدان الشهدا تجمع کرده و پرچم سوریه را به اهتزاز درآوردند.

کد خبر 412331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha