همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است گفت: ما آمریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و اقدام ما وابسته به نظر رهبر انقلاب است.

به گزارش ایسنا، دریادار خانزادی در پاسخ به پرسی درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر بستن تنگه هرمز گفت: بستن تنگه هرمز مقدمه ای دارد. کارکرد تنگه ها به شدت وابسته به باز بودن آنها است و تحریم ها بر کار کردها به شدت اثر گذار است و تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد بر کارکردهای تنگه هرمز اثر گذار است. در محیط بین اللمل خروجی یک تصمیم مابسته به یک بازیگر نیست و تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی است. نداجا تا کنون آزادی تردد در این تنگه را تامین کرده است و با قدرت هم به این کار ادامه خواهد داد. باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است و جامعه بین اللمل باید متعهدانه به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کند. ما آمریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و اقدام ما وابسته به نظر رهبر انقلاب است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مسائل پیش آمده در خصوص صیادی در خلیج فارس اظهار کرد: علاوه بر نیروی دریایی سازمان های دیگری هم در حوزه دریا مسئولیت دارند و اکر موضوعی در حوزه امنیت رخ دهد نیروی دریایی با آن برخورد می کند و هیچ اقدام غیر قانونی در حوزه دریایی جمهوری اسلامی امکان ندارد.

وی با اشاره به تسلیحات جدید نداجا گفت: ناوشکن دنا در ناوگان جنوب نداجا در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال کار آن هم به پایان برسد و به نداجا الحلق شود زیر دریایی فاتح هم مراحل پایانی کار خود را طی می کند و امیدواریم فاتح را تا آذرماه با قابلیت هایی که نمی شود رسانه ای کرد به ناوگان نداجا الحاق کنیم و کار احیای ناوشکن دماوند هم تا پایان سال تمام می شود.

کد خبر 412282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha