همشهری آنلاین: نوجوان فلسطینی یک روز پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی از تصمیم خود بر عهده گرفتن وکالت پرونده‌های حقوقی علیه رژیم اسرائیل خبر داد.

عهد تمیمی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، عهد التميمي كه به نماد مبارزه فلسطينيان با رژيم صهيونيستي تبديل و پس از هشت ماه از زندان آزاد شده، مي‌گويد از اين فرصت براي خواندن حقوق بين‌الملل بهره برده و قصد دارد در محاكم بين‌المللي عليه اسرائيل فعاليت كند. نوجوان 17 ساله ساكن نبي صالح در كرانه اشغال‌شده غربي مي‌گويد: «به اميد خدا مي‌خواهم درس حقوق بخوانم و نقض حقوق بشر عليه فلسطيني‌ها را در دادگاه‌هاي جنايي پيگيري كنم.»

تميمي كه از كودكي شاهد مبارزه با اشغالگران صهيونيست بوده و در دنيا به چهره‌اي شناخته‌شده در اين عرصه تبديل شده است، مي‌افزايد: «من يك حقوقدان و وكيل برجسته مي‌شوم و اسرائيل را پاي ميز محاكمه مي‌كشانم. مي‌خواهم حقوق مردم كشورم را به آنها بازگردانم. من و تمام دوستانم در زندان ساعت‌ها مي‌نشستيم و درباره متن‌هاي حقوقي بحث مي‌كرديم. تصميم گرفته بوديم زندان را به مدرسه تبديل كنيم.»

عيد التميمي دسامبر سال گذشته پس از زدن يك سرباز صهيونيست بيرون خانه خود بازداشت و بعدها در دادگاه اسرائيل به جرم توهين، تحريك و جلوگيري از فعاليت سربازان محكوم شد. او با اشاره به تجربه بسيار سخت دستگيري به دست سربازان اسرائيلي تاكيد مي‌كند: «شرايط آنقدر سخت بود كه نمي‌توانم توصيفش كنم. در عين حال، اين تجربه به زندگي من ارزش داد و باعث شد پخته‌تر و آگاه‌تر شوم.»

محاكمه تميمي پشت درهاي بسته برگزار شد و بار ديگر شرايط نامساعد دادگاه‌هاي رژيم صهيونيستي را به جهانيان يادآور شد. هر چند خودش معتقد است اسرائيلي‌ها به همان روال سخت و خشن هميشگي با او و ديگران برخورد كرده‌اند. نوع محاكمه يك نوجوان 16 ساله توجه بسياري از گروه‌هاي حقوق بشري را به دادگاه‌ها و زندان‌هاي رژيم صهيونيستي جلب كرد و اين نكته را يادآور شد كه دست‌كم بيش از 300 نوجوان فلسطيني شرايطي مشابه تميمي دارند.

بسياري از اقوام و خويشان نزديك و دور عهد در منطقه نبي صالح كرانه باختري زندگي مي‌كنند و شهرت او باعث شده اين منطقه بيش از گذشته شناخته و در خبرها مطرح شود. خانواده تميمي مي‌گويند چند دانشگاه معتبر بين‌المللي مي‌خواهند دخترشان را در رشته حقوق بورسيه كنند اما اين عهد است كه بايد درباره آينده خود تصميم بگيرد. ضمن اينكه واعد تميمي، برادر 22 ساله عهد همچنان در زندان رژيم صهيونيستي و منتظر صدور حكم دادگاه به اتهام حمله به سربازان است.

فضاي داخل و بيروني خانه تميمي‌ها پر از مهماناني است كه براي ديدن دختر قهرمان آنها آمده‌اند. در همين مدت، سربازان رژيم صهيونيستي دو هنرمند ايتاليايي را كه سرگرم كشيدن نقاشي چهره عهد روي ديوار حائل بودند، بازداشت كردند تا نشان بدهند كينه عهد تميمي را همچنان به دل دارند؛ دختركي كه هنوز هم از زدن سيلي بر صورت سرباز صهيونيست پشيمان نيست: «او همان كسي بود كه چند ساعت قبل با گلوله پلاستيكي به سر پسرعموي 15 ساله‌ام زده بود.»

عهد التميمي مي‌خواهد پس از چند روز استراحت درباره آينده‌اش تصميم بگيرد. او مي‌گويد: «من قرباني اشغال نيستم. قرباني نوجوانان يهودي ساكن مناطق اشغالي هستند كه در 15 سالگي سلاح دست مي‌گيرند. من مي‌توانم خوب و بد را تشخيص بدهم اما او نمي‌تواند، چون قلبش سرشار از كينه عليه فلسطيني‌هاست. آن بچه يهودي قرباني است. من هميشه گفته‌ام كه مبارز آزادم و هرگز قرباني نخواهم شد.»

کد خبر 412259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha